• Καλωσήλθατε στον

    Παιδικό Σταθμό - Νηπιαγωγείο

    ”Ο Παιδότοπος” Ντίνα Καψάλη

    Ο «Παιδότοπος» ξεκίνησε να λειτουργεί το 1980.

    Στεγάστηκε σε μια μονοκατοικία στο Χαλάνδρι με μεγάλο κήπο!

    Το 1998 μετακόμισε στα Μελίσσια, στα σύνορα με τα Βριλήσσια, δίπλα στην ρεματιά και στο πάρκο. Ιδανικό μέρος για εξερεύνηση, δράσεις και συναντήσεις.

    Ο χώρος χτίστηκε, στο μεγαλύτερο μέρος του, από την αρχή και διαμορφώθηκε κατάλληλα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες φροντίδας και εκπαίδευσης μιας σχολικής κοινότητας.

    Έχει άδεια τμήματος Νηπιαγωγείου από το Υπουργείο Παιδείας. Δέχεται παιδιά από 2-6 ετών. Από την ίδρυσή του μέχρι και σήμερα, το ανθρώπινο δυναμικό του εξελίσσεται συνέχεια, παρακολουθεί τις σύγχρονες επιστημονικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιμορφώνεται και αναστοχάζεται πάνω σε σημαντικά θέματα του πεδίου της παιδαγωγικής επιστήμης και ψυχολογίας.

    «Ακούμε» και επεξεργαζόμαστε τις νέες κοινωνικές συνθήκες και αλλαγές.

    Εμπλουτιζόμαστε από τα παιδιά, τους γονείς τους, τους δασκάλους. Από όσους πέρασαν και άφησαν τα αποτυπώματά τους και μας έκαναν καλύτερους!

    Σήμερα είναι το σχολείο μιας πλούσιας εμπειρίας 35 χρόνων.

    Με δασκάλους όλων των ειδικοτήτων, σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, ανοιχτό σε προκλήσεις και καινοτομίες!

  • Η φιλοσοφία του σχολείου μας βασίζεται στις αρχές της βιωματικής επικοινωνιακής μάθησης.

    Κυρίαρχος στόχος του, χαρούμενα, αυτόνομα, δημιουργικά παιδιά που αναγνωρίζουν, εκφράζουν και διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους, ενισχύοντας τομείς ψυχικής ανθεκτικότητας μέσα από το θετικό κλίμα της ομάδας. Η ατμόσφαιρα, τα ερεθίσματα, η συναισθηματική διαθεσιμότητα των παιδαγωγών, στοχεύουν σε αναπαραστάσεις στα μάτια των παιδιών που «ξεκλειδώνουν» το «είμαι» και το «νιώθω», το Εγώ και το Εμείς, το εντάσσομαι και το συνυπάρχω.

    Και αυτό γιατί το κάθε παιδί είναι μοναδικό!

    Οι δασκάλες με τα παιδιά, οργανώνουν τον χώρο, τα όρια, τους κανόνες!

    Σχεδιάζουν και υλοποιούν εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στόχο την εξερεύνηση, τη γνώση και κυρίως την ανακάλυψη των εργαλείων που οδηγούν σε αυτή.

    Ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, τους άλλους, το περιβάλλον και τα συναισθήματα τους, παίζοντας, απολαμβάνοντας τη διαδικασία.

    Μέσα από θέματα που επιλέγουν και εξελίσσουν με βιωματικό τρόπο, συνεργασία, αλληλεπίδραση και αναστοχασμό.

    Παρατηρούν, θέτουν ερωτήματα, σκέφτονται, ψάχνουν απαντήσεις, πειραματίζονται, προτείνουν λύσεις, αναπτύσσουν ατομική και ομαδική ευθύνη.

  • Το σχολείο της γνώσης πρέπει να βρει κοινά σημεία με το σχολείο της έκφρασης, ανοίγοντας την πόρτα στις χίλιες γλώσσες του παιδιού.

    — Reggio Emilia