• Από τον Παιδικό σταθμό, στο Νηπιαγωγείο... μέχρι το Δημοτικό!

    Χτίζοντας την μαθηματική σκέψη, ανακαλύπτωντας το γραπτό λόγο μέσα από την αναδυόμενη ανάγνωση

    Στο σχολείο μας εφαρμόζουμε τη βιωματική-επικοινωνιακή μέθοδο με μια διαθεματική προσέγγιση, δηλαδή πραγματοποιούμε project που βασίζονται στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των παιδιών (τις οποίες εκφράζουν είτε λεκτικά είτε μέσω του παιχνιδιού τους). Σε αυτά εντάσσουμε τόσο γνωστικοί στόχοι όσο και κοινωνικές δεξιότητες όπως η συνεργασία ή η διαχείριση συναισθημάτων και στρατηγικές μάθησης όπως εντόπιση και επίλυση προβλήματος ή η συλλογή πληροφοριών από διάφορες πηγές.

    Όλα αυτά μας δίνουν τη δυνατότητα να οργανώσουμε με βάση τους τελικούς στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος για το νηπιαγωγείο την πορεία των παιδιών με μέγιστη ευελιξία και σε σπειροειδή εξέλιξη: τα τρίχρονα παιδιά εξοικειώνονται με τη γραφή ως μέσο επικοινωνίας, όταν η ομάδα συντάσσει ένα γράμμα στους γονείς το οποίο γράφει η δασκάλα, τα προνήπια παράγουν το γράμμα με αντιγραφή, και τα νήπια πλέον το γράφουν μόνα τους. Τα μικρά παιδιά απλώς αναγνωρίζουν συναισθήματα στον εαυτό τους και σε άλλους, τα προνήπια εξοικειώνονται με το να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να προτείνουν λύσεις σε συγκρούσεις, ενώ τα νήπια διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και λύνουν συγκρούσεις μόνα τους χρησιμοποιώντας επιχειρήματα.

    Έτσι, τελειώνοντας το νηπιαγωγείο τα παιδιά του σχολείου μας γράφουν αριθμούς με τη σωστή φορά και παράγουν μικρά κείμενα, δηλαδή είναι πανέτοιμα για την πρώτη τάξη.

    Πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουν κατακτήσει τρόπους πώς να μαθαίνουν. Μπορούν να οργανώσουν αυτόνομα – ακόμα και χωρίς το δάσκαλό τους – τη μάθησή τους, μια δεξιότητα την οποία χρειάζονται έως και το πανεπιστήμιο. Έχουν μάθει να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και να επικοινωνούν με επιχειρήματα και τον λόγο, να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και να διεκδικούν.

    Στόχος μας τελειώνοντας το νηπιαγωγείο του σχολείου μας, τα παιδιά δεν είναι μόνο έτοιμα για το Δημοτικό, είναι έτοιμα για τη ζωή.

  • Ομάδα παιδιών 3 ½ – 4 χρόνων:

    Επεξεργασία Προμαθηματικών Εννοιών

    «Σε μια απόσταση 5 βημάτων πόσα παιδιά χρειάζονται για να καλυφθεί η απόσταση χρησιμοποιώντας το σώμα τους;;; «

     

    Τι πετύχαμε;                                             

    • Μετρήσαμε
    • Συγκρίναμε
    • Αντιληφθήκαμε τις έννοιες «μεγάλο – μικρό»

    Με τον ερχομό του καινούριου χρόνου τα παιδιά των μεγαλύτερων ομάδων τα προβλημάτισε η έννοια του χρόνου.

    Η κάθε ομάδα – ηλικία το προσέγγισε με άλλο τρόπο:

  • Ομάδα παιδιών 4- 4 ½ χρόνων:

  • Τα παιδιά της ομάδας όρισαν το χρόνο

    - με τις εποχές

    - με τις ημέρες της εβδομάδας

    - με την εναλλαγή ημέρας και νύχτας

    Το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις εποχές. Τα παιδιά όρισαν και ξεχώρισαν την κάθε εποχή βασισμένα σε χαρακτηριστικά της . Προέκυψε ένα ραβδόγραμμα με εικόνες- χαρακτηριστικά της κάθε εποχής!…

  • Ομάδα προνηπίων (5 χρονών):

  • Τα παιδιά της ομάδας των προνηπίων μέσα από πολλές δραστηριότητες και παιχνίδια προσέγγισαν τις εποχές.

    Αναρωτήθηκαν όμως πότε είναι τα γενέθλιά τους, σε ποια εποχή; Αποφάσισαν να ρωτήσουν τους γονείς τους. Πώς; Μα με ένα γράμμα φυσικά! Αποφάσισαν από κοινού τι θα γράψουν.

    Όταν λοιπόν ήρθαν πίσω οι απαντήσεις από τους γονείς τους αποφάσισαν να φτιάξουν  τη «ρόδα των γενεθλίων»!

    Στη συνέχεια όμως προέκυψε και άλλο ερώτημα από τα παιδιά! Πόσα παιδιά έχουν γενέθλια κάθε εποχή;;

    Έτσι προέκυψε ένα διάγραμμα!

  • Ομάδα Νηπιαγωγείου:

  • Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου προσδιόρισαν τον χρόνο με τις ημέρες, τους μήνες και τις εποχές.

    Χρησιμοποίησαν το ημερολόγιο του σχολείου.

    Γνώρισαν τους μήνες με παιχνίδια, αινίγματα και γραφή.

    Έβαλαν τον κάθε μήνα στην εποχή που ανήκει…

    Έφτιαξαν puzzle, αναπαράστησαν την κάθε εποχή, τις δουλέψαμε μέσα από φύλλο εργασίας και στο τέλος έφτιαξαν ταμπλό στην τάξη τους με τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους.

     

    Ήθελαν να μάθουν πότε είναι τα γενέθλιά τους. Έγραψαν λοιπόν όλοι μαζί γράμμα στους γονείς τους για να τους ρωτήσουν.

    Τέθηκε το ερώτημα ποια είναι η εποχή που έχουν γενέθλια  τα περισσότερα παιδιά

  • Στόχοι:

    • Να ταξινομήσουν
    • Να απαριθμήσουν τις εποχές και τα χαρακτηριστικά τους
    • Να εξοικειωθούν με τις έννοιες λιγότερο – περισσότερο
    • Να συγκρίνουν
  • Στόχοι:

    • Να μετρήσουν
    • Να συγκρίνουν
    • Να αντιληφθούν τις έννοιες «τόσο…όσο», «πιο πολύ…πιο λίγο»
    • Να γράψουν όπως μπορούν (αντιγραφή)
  • Στόχοι:

    • Να διαβάζουν πληροφορίες μέσα από ένα ραβδόγραμμα
    • Να κάνουν ένα διάγραμμα
    • Να οργανώσουν τα δεδομένα(στατιστική – μαθηματικά)
    • Να απαριθμήσουν και να συγκρίνουν πόσα παιδιά έχουν γενέθλια την κάθε εποχή
    • Να γράψουν τους αριθμούς που προέκυψαν με τη σωστή φορά
Απρίλιος 2015Καλό Πάσχα!
Ημερολόγιο
< 2020 >
January
MoTuWeThFrSaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Αρχείο Νέων