• Πειράματα με φύλλα

    ...από την ομάδα προνηπίων

    Μέρες τώρα ασχολούμαστε με τα φύλλα… Τα βλέπουμε στον κήπο να πέφτουν, άλλα πράσινα, άλλα κίτρινα…

    «Τα φύλλα είναι οι μύτες των φυτών»,μας είπε ο κηπουρός! Τι σημαίνει αυτό;

    Η πιο κατάλληλη μέθοδος για να ανακαλύψουμε τις απαντήσεις που ψάχνουμε, αλλά και να τις κατανοήσουμε είναι βιωματικά!…και με πειράματα!…

     Γίναμε λοιπόν για λίγο «επιστήμονες» και δοκιμάσαμε μερικά!

    Πειραμα 1ο:

    Στα βιβλία διαβάσαμε ότι τα φυτά αναπνέουν… ρουφάνε στοιχεία του αέρα και βγάζουν κάποια άλλα…

    «Όπως αναπνέουμε κι εμείς!» είπαν τα παιδιά!…Εμείς αναπνέουμε αέρα και φαίνεται όταν φυσάμε…»Και τα φύλλα φυσάνε αέρα;» αναρωτηθήκαμε…

    Βυθίσαμε στο νερό ένα φύλλο με μιά πέτρα, για να παραμείνει βυθισμένο…

    Έπρεπε να περιμένουμε είπαν τα παιδιά γιατί «Το βράδυ παίρνουν το οξυγόνο από τον αέρα και τη μέρα το φυσάνε!»

    «Μήπως θα ανοίξει μια τρύπα και θα βγει αέρας;»

    «Θα φυσήξει αέρας και θα μπει μέσα στο φύλλο και θα τον βγάλει το φύλλο για να τον πάρουμε εμείς!»

    Πέρασαν λίγες μέρες και πήγαμε να δούμε εαν θα βγουν οι υποθέσεις μας!

    «Έβγαλε μπουρμπουλήθρες! και φουσκαλίτσες!»

    «Φαίνονται με τον μεγεθυντικό φακό!»

    «Το οξυγόνο βγήκε με τις μπουρμπουλήθρες!»

    Πείραμα 2ο:

    Παρατηρώντας τα φύλλα που έχουν πέσει στον κήπο είδαμε ότι επάνω τους έχουν διάφορα σχήματα…αλλά δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι! 

    «Ίσως είναι σκελετός!» είπε ένα παιδί…

    «Μα έχει γραμμές…σα καλώδια!»

    Μα πώς θα μπορούσαμε να ανακαλύψουμε τα σχήματα που κρύβει;

    Ίσως ένα πείραμα να μας βοηθούμε να δούμε αν μοιάζει όντως με σκελετό ή με κάτι άλλο το φύλλο!

    Το πείραμα μας έλεγε να βάλουμε τα φύλλα μέσα σε νερό με σόδα που είχε βράσει…

    «Σαν σουπίτσα από λαχανάκια μυρίζει!»

    «όμως κοιτάξτε, φεύγει το χρώμα τους!» είπαν τα παιδιά…

    Παρατηρήσαμε αλλαγές στο χρώμα και στην υφή των φύλλων…έγιναν πιο μαλακά!

    Το επόμενο βήμα ήταν να απλώσαμε σόδα επάνω στα φύλλα και να τα βάλουμε μέσα σε χλωρίνη…Περιμέναμε ότι μάλλον θα άλλαζαν χρώμα…

    «Θα γίνουν διάφανα, ή ροζ, όπως είναι η χλωρίνη!»

    «Μάλλον άσπρα, από τη σόδα!»

    «Θα λαμποκοπάνε και θα είναι καθαρά πολύ!

    Αφού τα τρίψαμε με μια οδοντόβουρτσα είδαμε ότι τελικά το χρώμα φεύγει σιγά σιγά και φαίνονται οι γραμμές στα φύλλα…

    Τα «νεύρα» των φύλλων!


    Επειδή και εμείς, κυρίως εμείς οι δάσκαλοι, θέλουμε και φροντίζουμε να… μαθαίνουμε και να ξαναμαθαίνουμε και να ψάχνουμε απαντήσεις και εκδοχές για όσα συμβαίνουν γύρω μας, και μέσα μας και στη «γνώση» που δημιουργείται συνέχεια , στον τομέα των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική ηλικία επεξεργαζόμαστε τους τρόπους, τις δυνατότητες και τη χρησιμότητα της ένταξης των φυσικών επιστημών στα παιδιά της προσχολικής ηλικίας με την καθοδήγηση της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ. Χαρίκλεια Θεοδωράκη.Μέσα από ένα ετήσιο σεμινάριο θα οργανώσουμε σχετικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικά κουτιά φυσικών επιστημών, δράσεις, έρευνες, πειράματα, κ.α., με σκοπό να αξιοποιηθούν στην καθημερινότητά μας.

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του ΠαιδιούΠροτάσεις για το Σαββατοκύριακο 26-27/11
Ημερολόγιο
< 2019 >
October
MoTuWeThFrSaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Αρχείο Νέων