• Προτάσεις για το ΣΠΙΤΙ !...

    Οι μέρες περνούν και εμείς….συνεχίζουμε να… “Μένουμε Σπίτι” !!…
    Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν δημιουργικά το χρόνο που έχουμε με τα παιδιά μας!…
    Παρακάτω θα βρείτε μερικές ακόμη προτάσεις για στιγμές γεμάτες γέλιο και πολύ μα πολύ παιχνίδι…!!!
    • Τα λέιζερ αλλιώς…
    Όλοι έχουμε ακουστά το παιχνίδι με τα λέιζερ, όπου πρέπει να περάσεις ανάμεσά τους χωρίς να τα ακουμπήσεις…Ας φτιάξουμε τα δικά μας λέιζερ αλλιώς!…
    Κόψτε το χαρτί γκοφρέ σε μεγάλες λωρίδες με τα χέρια σας… Βρείτε έναν διάδρομο στο σπίτι σας… Με την χαρτοταινία κολλήστε τις λωρίδες του χαρτιού από τοίχο σε τοίχο δημιουργώντας εμπόδια!
    Προσοχή! Αυτά τα λέιζερ είναι για «έμπειρους» παίκτες γιατί αν τα ακουμπήσεις σκίζονται…!
    Ετοιμάστε μια διαδρομή και… το παιχνίδι ξεκινάει!
    • Ντεντέκτιβ για μια μέρα!
    Το παιδί γίνεται ο ντεντέκτιβ και εσείς ο βοηθός του!…
    Τι κάνετε; Κρύβετε σε όλο το σπίτι χαρτονάκια που αναγράφονται αριθμοί από το 1 έως το 10.
    Κάθε χαρτονάκι – αριθμός μπορεί να αντιστοιχεί σε ένα αίνιγμα!
    Τα αινίγματα τα απαντάει ο ντεντέκτιβ μόλις τα ανακαλύψει και αν θέλει βοήθεια, παίρνει μόνο από τον βοηθό του!!
    Με την επίλυση και των 10 αινιγμάτων μπορείτε να θέσετε μια επιβράβευση για το παιδί όπως να χορέψετε μαζί έναν τρελό χορό πάνω στο κρεβάτι ή να παίξετε μαξιλαροπόλεμο!
    Και…κάποιες ιδέες για αινίγματα!…
    • Τετράποδο είμαι, αλλά δεν κινούμαι. Πάνω μου γελάνε, τρώνε, διαβάζουν και μιλάνε αλλά εγώ τίποτα δεν καταλαβαίνω. Τί είμαι; (Το τραπέζι)
    • Δεν έχω φτερά αλλά πετάω. Δεν έχω μάτια αλλά κλαίω. Τί είμαι; (Το σύννεφο)
    • Με κοιτάζεις, σε κοιτάζω, τρώς, τρώω, γελάς, γελάω αλλά άνθρωπος δεν είμαι. Τί είμαι; (Ο καθρέφτης)
    • Άμα βλέπω, δεν το βλέπω και το βλέπω όταν δεν βλέπω. Τί είναι; (Το όνειρο)
    • Βγαίνουν το βράδυ χωρίς να ζητήσεις και χάνονται τη μέρα χωρίς να τα κλέψεις. Τί είναι; (Τα αστέρια)
    • Ένα πείραμα για τα μικρόβια!..
    Πώς το σαπούνι και το νερό φτάνει για να απομακρύνει τα μικρόβια από τα χέρια μας;
    Πριν το πείραμα, μπορούμε με τα παιδιά να κάνουμε υποθέσεις για το τί συμβαίνει στα μικρόβια… όταν δεν έχουμε πλύνει τα χέρια μας … και όταν έχουμε πλύνει τα χέρια μας!…
    Χέρια χωρίς πλύσιμο
    Σε ένα μπολ βάζουμε νερό. Προσθέτουμε… πιπέρι… αρκετό… Το πιπέρι είναι τα… μικρόβια!
    Κάνουμε υποθέσεις: «Τί θα συμβεί αν ακουμπήσω με τα χέρια μου τα “μικρόβια”;»
    Δοκιμή: Βάζουμε ένα δάχτυλο μέσα στο μπολ: «Τί συνέβη;» «Υπέθεσα σωστά;», «Γιατί;»
    Καθαρά χέρια
    Πριν ξαναβάλουμε ένα δάχτυλο πάλι μέσα στο νερό… πρώτα το βουτάμε στο σαπούνι.
    Κάνουμε υποθέσεις: «Τί θα συμβεί αν ακουμπήσω με τα χέρια μου τα “μικρόβια”;»
    Δοκιμή: Βάζουμε ένα δάχτυλο μέσα στο μπολ: «Τί συνέβη;» «Υπέθεσα σωστά;», «Γιατί;»
     Ποια συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε;   
    • Φυτέματα
    Τα παιδιά στο σχολείο μας κάθε φορά που συναντούσαν τον κηπουρό μας τον ρωτούσαν : “Πότε θα φυτέψουμε ξανά Νικόλα;”. Ώρα για σπορά λοιπόν!
    Είτε έχετε κήπο είτε μπαλκόνι, η άνοιξη είναι ιδανική εποχή για να φυτέψετε με τα παιδιά σας λαχανικά και αρωματικά φυτά, τα οποία πολύ σύντομα θα μπορείτε να τα απολαμβάνετε. Μαρούλι, καρότο, ρόκα, μαϊντανός, σέλινο, βασιλικός, άνηθος είναι κάποια από αυτά που μπορείτε να φυτέψετε αυτή την εποχή. Σε γλάστρα ή ζαρντινιέρα με χώμα, μπορείτε να φυτέψετε έτοιμα μικρά φυτά από το φυτώριο, τα οποία πολύ σύντομα θα μεγαλώσουν και θα «αποδώσουν καρπούς», ή να επιλέξετε να φυτέψετε σπόρους, για να δείτε ολόκληρη την ανάπτυξη του φυτού!
    Αφήστε τα παιδιά να εμπλακούν στη φύτευση και να είναι υπεύθυνα για τη φροντίδα του φυτού (για παράδειγμα να ελέγχουν αν το χώμα είναι ξερό για να το ποτίσουν). Σύντομα θα τρώτε λαχανικά από το μποστάνι σας!
    • Ένα μέτρο για…φυτά!!!
    Για να παρατηρείτε πόσο γρήγορα μεγαλώνουν τα φυτά της προηγούμενης δραστηριότητας, μπορείτε να κατασκευάσετε το δικό σας μέτρο για φυτά, χρησιμοποιώντας ένα ξυλάκι (γλωσσοπίεστρο) ή ακόμα και ένα πλαστικό τουβλάκι!…
    Αφήστε τα παιδιά να διαλέξουν μόνα τους αν θα ακολουθήσουν τα εκατοστά του μέτρου, ή αν θα ορίσουν δικές τους αποστάσεις στο μέτρο τους… Μπορεί να είναι η κάθε απόσταση 1 δαχτυλάκι παιδιού… ή ένα δάχτυλο μπαμπά… ή ένα μικρό τουβλάκι… ή ακόμα 1 καπάκι μαρκαδόρου…
    Με ένα μαρκαδόρο, σημειώστε μαζί τις γραμμές επάνω στο ξυλάκι/ τουβλάκι σας, βοηθήστε τα παιδιά να γράψουν δίπλα τους αριθμούς… και μετά τοποθετήστε το στο χώμα της γλάστρας για να το ελέγχετε κάθε εβδομάδα!
    **Προσοχή: Για όσους δεν ακολουθήσουν τα εκατοστά του μέτρου… προσέξτε τα μέρη που θα ορίσετε στο μέτρο σας να έχουν ίσες αποστάσεις μεταξύ τους! Αν ξεκινήσετε πχ. με δαχτυλάκι, θα πρέπει να μετράτε μέχρι το τέλος με το ίδιο δαχτυλάκι για να σημειώνετε τις γραμμές στο μέτρο σας!
    • Μεταμφιέσεις…
    Ένα πολύ αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών τον τελευταίο καιρό στο σχολείο ήταν οι μεταμφιέσεις! Σε μία τάξη είχαμε ένα καλάθι με φουλάρια, μαντήλια, πανιά διαφορετικών μεγεθών… Αναζητήστε παλιά σας ρούχα, σεντόνια, κουρτίνες, πετσέτες, αντικείμενα (π.χ. καπέλα, γυαλιά, τσάντες) κ.ο.κ., καθώς και ψαλίδια, και φτιάξτε το υλικό καινούργιων μεταμφιέσεων, εκτός από τις ήδη έτοιμες αποκριάτικες στολές!.. Επίσης, σας προτείνουμε να βρείτε ένα συγκεκριμένο σημείο στο σπίτι, το οποίο θα διαμορφώνετε ανάλογα, για να αναπτύσσετε τα παιχνίδια φαντασίας σας…!!!
    • Φτιάχνουμε κούκλες ακούγοντας μουσική!
      Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια playlist στο youtube με παιδικά τραγούδια του Νίκου Κυπουργού από το cd «Τα μυστικά του κήπου»:
      https://www.youtube.com/watch?v=cC5MhPcfIFk&list=PLhEfmADFMfCrI1PsUIp1MMH05bvE8NTjm
      Ακούγοντας λοιπόν μουσική, μπορείτε…
      Να φτιάξετε τις δικές σας αυτοσχέδιες κούκλες! Μια ιδέα είναι να χρησιμοποιήσετε απλά και ανακυκλώσιμα υλικά όπως το ρολό του χαρτιού υγείας. Μπορείτε να το βάψετε με μαρκαδόρους ή τέμπερες και να σχεδιάσετε ή να κολλήσετε μάτια, μύτη, στόμα, χέρια, πόδια, καπέλα και οτιδήποτε φαντάζεστε, με ό,τι υλικά έχετε στη διάθεσή σας…(π.χ. χαρτόνια, καλαμάκια, ή και από τη φύση, όπως ξυλαράκια, φύλλα). Στη συνέχεια βρείτε τη φωνή της κούκλας. Κάντε ανοιχτές ερωτήσεις στα παιδιά όπως «Ποιος είναι αυτός-ή; / Ποιοι είναι οι φίλοι του; / Τι μπορεί να κάνει που δεν μπορούμε εμείς; / Πώς αισθάνεται; / Πού μένει;»… Θα δείτε τα παιδιά να σκαρφίζονται ιστορίες και να δίνουν δυνάμεις στις κούκλες τους…! 
    • Κατασκευή μουσικών οργάνων
    Όλοι έχουμε στο σπίτι μας υλικά και αντικείμενα που δεν χρησιμοποιούμε ή που έχουν χρησιμοποιηθεί και σκοπεύουμε να τα πετάξουμε. Τι καλύτερο από το να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα υλικά για χάρη της μουσικής; Μια εύκολη «συνταγή» για να φτιάξετε τις δικές σας κουδουνίστρες (ή αλλιώς μαράκες) με ανακυκλώσιμα υλικά, είναι η παρακάτω:
    Χρησιμοποιήστε κουτάκια όπως κουτιά nescafe, αναψυκτικού, πλαστικά ποτήρια κλεισμένα από τη μια μεριά ή 2 πλαστικά ποτήρια κολλημένα στο ανοιχτό τους μέρος με μια ταινία. Μέσα στα κουτιά μπορείτε να τοποθετήσετε φακές, ρύζι, κουμπιά, χαλικάκια ή σπόρους, ανάλογα με τον ήχο που θέλετε να παράγετε. Τέλος, μπορείτε να στηρίξετε την κατασκευή σε μια λαβή από ξυλάκια ή καλαμάκια. Οι κουδουνίστρες σας είναι έτοιμες, και μπορούν να ακολουθήσουν ένα ρυθμικό σχήμα αν τις κουδουνίσετε ρυθμικά, είτε να παράγουν ένα μικρό θόρυβο αν τις κουνήσετε μαλακά!
    • Και λίγη εξάσκηση στα αγγλικά μας!…
    Μιας και οι κάμπιες έχουν αρχίσει να βγαίνουν παντού είναι μια καλή ευκαιρία να διαβάσετε και να ακούσετε την ιστορία της πεινασμένης κάμπιας στα Αγγλικά!!
    The Very Hungry Caterpillar – βρείτε την στον σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY .
    Αφού το δείτε και πείτε μαζί με τα παιδιά μερικές λέξεις όπως caterpillar, apples, plums, strawberries, oranges, και τις μέρες της εβδομάδας, μπορείτε να φτιάξετε με πλαστελίνη την κάμπια και τα φαγητά που έφαγε, για να κάνετε μια αναπαράσταση της ιστορίας!
    • Και τέλος….Γυμναστική στο σπίτι με όλη την οικογένεια!…
      Στάσεις γιόγκα, pilates, stretching… Όλοι μαζί!… Η πιο διασκεδαστική στιγμή για όλους!!!
Πιο «κοντά», παρότι η κατάσταση απαιτεί απόσταση…Προτάσεις για το ΣΠΙΤΙ !…