Σεπτέμβριος 2015

15 Σεπτεμβρίου 2015
  • Σεπτέμβριος 2015

     

    Επιστροφή στα γνωστά και σίγουρα ή σε καινούρια- διαφορετικά- ελκυστικά και ασφαλή;

    Προσδοκούμε και επιδιώκουμε το δεύτερο!

    Αφήνουμε να το προϊδεάζει και να το υπόσχεται η ατμόσφαιρα των πρώτων ημερών, η ζεστασιά της υποδοχής που εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη..

    Για τα νέα μας παιδιά είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία!

    Κάνουν τα πρώτα βήματά τους στον κόσμο!

    Για να νικήσουν τους «δράκους» και τις «κακές μάγισσες» στο παραμύθι που περιμένουν να ζήσουν χρειάζονται τα όπλα της ασφάλειας

    και της αποδοχής..

    Να ακουμπήσουμε στη συναισθηματική τους ανάγκη, να ανακαλύψουμε μαζί τις συνισταμένες επικοινωνίας και δημιουργικής συνύπαρξης που θα ανοίγει μεταξύ μας δρόμους. Με κατανόηση στην ιδιαιτερότητα και την ιστορία του καθενός.

    Μελετήσαμε και αξιολογήσαμε μαζί με τα παιδιά τα αποτελέσματα της δουλειάς μας με τα παιδιά, την εξέλιξή τους στο συναισθηματικό πρωτίστως τομέα, την αναγνώριση και κυρίως διαχείριση των συναισθημάτων τους, τους δεσμούς που ανέπτυξαν μεταξύ τους, τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον τους, τον ενθουσιασμό τους σε ό,τι ανακάλυπταν μόνα τους.

    Κεντρικός μας άξονας η συνεργατική και σπειροειδής δόμηση της γνώσης!.. Που σημαίνει ότι αφήνει περισσότερο χώρο στα παιδιά να κάνουν τις δικές τους ερωτήσεις, να δημιουργήσουν και να δοκιμάσουν τις δικές τους υποθέσεις που άλλοτε επιβεβαιώνονται και άλλοτε έρχονται σε αντίθεση.

    Να εξερευνούν και να δημιουργούν πολλές πιθανότητες, θετικές- αρνητικές. Να διαπιστώνουν τη λάθος πιθανόν πορεία της σκέψης, της έρευνας και της δημιουργίας τους και να επιλέγουν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

    Να παρουσιάζουν σκέψεις και υποθέσεις, να επικοινωνούν τις ιδέες τους με τους άλλους.

    Να ακουμπά η κάθε γνώση σ’ αυτή που έχει κατακτηθεί και προϋπάρχει.

    Έτσι και η οργάνωση της αρχής της νέας μας πραγματικότητας στηρίζεται σε αυτή τη λογική!

    Ο κυρίαρχος παιδαγωγικός στόχος μας για το Σεπτέμβρη είναι η προσαρμογή στη νέα ομάδα και η διαχείριση του άγχους και του αποχωρισμού για τα νέα παιδιά μας.

    Μας ενδιαφέρει η «ιστορία» του κάθε παιδιού, η διαφορετικότητά του, οι συναισθηματικές του ανάγκες, οι επιλογές, τα ενδιαφέροντα του.

    Οργανώνοντας το περιβάλλον, το πλαίσιο, σχεδιάζουμε δραστηριότητες, παρατηρούμε και καταγράφουμε τον τρόπο προσέγγισης και συμμετοχής των παιδιών σ΄αυτές, τον τρόπο που επικοινωνούν και σχετίζονται.

    Το περιεχόμενο, ο τρόπος, το είδος είναι διαφορετικά για την κάθε ομάδα- ηλικία, έχουν όμως την ίδια φιλοσοφική κατεύθυνση!

     

    Ντίνα Καψάλη

Πρώτη ημέρα στο σχολείο μας!..“Ο δικός μου θησαυρός…”
Ημερολόγιο
< 2020 >
October
MoTuWeThFrSaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Αρχείο Νέων