fbpx

Το γράμμα του μήνα

Ο χειμώνας σχεδόν παρόν.

Και η κανονικότητα είναι και αυτή: Βγήκαν τα μπουφάν, σε λίγο τα σκουφάκια και τα γάντια…

Η ατμόσφαιρα αλλάζει, τα φύλλα παίρνουν ένα πανέμορφο χρώμα και ‘’χορεύουν’’ στον άνεμο. ‘’Ταξιδεύουν’’ λένε τα παιδιά και μαζί με αυτά και εμείς!

Τα ομορφότερα μέρη που θα συναντήσουμε υπάρχουν μέσα μας και τα συναντάμε μόνο αν τα αναζητάμε.

Τα παιδιά μας δείχνουν τους τρόπους και τις διαδρομές. Και εμείς γνωρίζουμε ότι οι ‘’Ιθάκες’’ βρίσκονται σ’αυτές.

Παρατηρήστε τα παιδιά.

Τα έκπληκτα μάτια τους όταν ανακαλύπτουν κάτι που δεν ήξεραν, όταν τα καταφέρνουν στη προσπάθεια τους, όταν συναντιούνται με τους άλλους, όταν αισθάνονται όλο και πιο σημαντικά και αποδεκτά!

Η κάθε στιγμή, ακόμη και η πιο δύσκολη, έχει κάτι να μας δώσει , κάτι να μας πεί. Σηματοδοτεί την επόμενη.

Πάρτε μια γεύση από τις δικές μας καθημερινές στιγμές.

Στα παιδιά αρέσουν τα χρώματα….οι Μουσικές, τα παιχνίδια. Οι αισθήσεις γίνονται πιο λειτουργικές και τα συναισθήματα ενεργά παρόντα.

.Διαπιστώνουν παίζοντας ότι οι μάγισσες υπάρχουν μόνο στα παραμύθια, τα φαντάσματα είναι μόνο σκιές που ακόμη και ένα μικρό φωτάκι μπορεί να διαλύσει. Αλλά και μια αγκαλιά, ένα χέρι, μια εξερεύνηση στο φώς του ήλιου, στο σχολείο ή στο δάσος….το ζεστό σπιτικό, μια ζεστή σοκολάτα, μια χουχουλιάρικη κουβερτούλα στην αγκαλιά των γονιών, οι φίλοι, τα ‘’ταξίδια’’ μαζί τους κάνουν θαύματα!!!

Έτσι, τότε μπορούν να παρατηρούν, τα φύλλα που τα ταξιδεύει ο άνεμος όπου θέλει και πάς και εσύ μαζί τους χωρίς να φοβάσαι… τα πουλιά που πετούν, ‘’πως μπορούν άραγε και δεν πέφτουν;’’ …και ποιος ξέρει για που να ταξιδεύουν……

Έτσι μπορούν να αναρωτιούνται για τις κάθε λογής διαδρομές…. των φύλλων, των πουλιών, τις δικές τους….. Από το σχολείο στο σπίτι, στο Μουσείο…

Καταλαβαίνεις πόσο ανάγκη έχουν να γνωρίσουν το χώρο τους, να τον χαρτογραφήσουν, να βρουν τη θέση τους σ’ αυτόν, να προσδιοριστούν.

Ποιος είναι αυτός ο κόσμος;
Πώς θα τον περπατήσω;
Τι θα συναντήσω;
Πως θα τα καταφέρω;
Ποιος είμαι εγώ;

Κάθε μέρα μας δίνονται οι ευκαιρίες να χαρτογραφήσουμε το δρόμο που περπατάμε και όλο πιο πολύ να γνωρίζουμε τον εαυτό μας καλύτερα.

Μαθαίνουμε τρόπους να ‘’ψηλώνουμε’’ και η κάθε επόμενη μέρα να μας βρίσκει πιο ‘’πλούσιους’’.

Κάθε μέρα κάθε στιγμή λοιπόν Μαζί τους!!

Κάθε μέρα μαθήματα ζωής!

Και όπως λέει και ο ποιητής…

‘’…..έχε το νου στο παιδί, υπερασπίσου το παιδί γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.

Καλό μήνα

Ντίνα Καψάλη

Ομάδα παιδιών κ. Νίνας & κ. Ελένης (2- 2 ½ χρονων): Τον Οκτώβριο ασχοληθήκαμε κυρίως με παιχνίδια που βοήθησαν στην εξοικείωση με τον χώρο και στην γνωριμία του ενός παιδιού με το άλλο, με την βοήθεια των βασικών χρωμάτων… όπως ένα πράσινο πανί που γίνεται τρένο και μας πάει στον κήπο μας… μία πολύχρωμη διαδρομή που μας βοήθησε να πάμε στην μαμά… στον μπαμπά… στο πάρκο…. Έτσι, με τα χρώματα θα συνεχίζουμε να ταξιδεύουμε…! Στα χρώματα των φύλλων, στη φύση…. στο περιβάλλον μας …Θα φτιάξουμε το καφέ …. συχνά παρατηρούμε τα φύλλα που έχουν πέσει από τα δέντρα… «Τώρα φυσάει..», « Κοίτα πώς κουνάει τα φύλλα!»… Με ιστορίες, πειράματα, ζωγραφιές, τραγούδια, κουκλοθέατρο, κινητικά παιχνίδια και μουσική που τους αρέσουν πολύ!!! Θα δουλέψουμε έτσι έννοιες όπως μικρό-μεγάλο, απαλά-δυνατά, ψηλά-χαμηλά. Οι μικρές ιστορίες θα βοηθήσουν σε αυτό: Πώς περπατάει ο  ελέφαντας;… ποιο μουσικό όργανο θα μπορούσε να αναπαραστήσει τον ήχο από το περπάτημά τους; Έτσι μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τον ήχο από τα μουσικά όργανα και να συντονίζουν την κίνησή τους ανάλογα με τον ρυθμό και την μελωδία… Γνωρίζουμε το σώμα και μαθαίνουμε να αλληλεπιδρούμε και να συνεργαζόμαστε. Στον λαχανόκηπό μας έχουμε φυτέψει μπρόκολα, μαρούλια, λάχανα, κουνουπίδια… τα παρατηρούμε ,τα φροντίζουμε καθημερινά… Τα παιδιά βάζουν τα χέρια τους για να καταλάβουν αν το χώμα είναι υγρό ή στεγνό και αν θέλουν πότισμα… Αυτό τον μήνα γιορτάζεται και η παγκόσμια μέρα των δικαιωμάτων του παιδιού!! Μέσα από παραμύθια, το κουκλοθέατρο προσεγγίζουμε τα συναισθήματα και την ανάγκη των παιδιών , τι τους κάνει να αισθάνονται χαρούμενα, τι λυπημένα ή θυμωμένα… θα βοηθήσουμε τα παιδιά να εκφραστούν!! Είναι η πρώτη μας προσέγγιση στην αναγνώριση και έκφραση της προτίμησης και των συναισθημάτων τους. Έτσι μπορούμε να τα γνωρίσουμε και να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στις ανάγκες τους.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!

Νίνα Λυμπέρη, Ελένη Κοντού

Ομάδα παιδιών κ. Ελισάβετ (2,5-3 χρόνων): Ο Οκτώβριος μας χαιρετά και φέρνει το Νοέμβριο!!!!

Η ομάδα μας έχει πλέον ολοκληρωθεί και αφού γνωριστήκαμε όλοι μεταξύ μας, αποκτήσαμε καθημερινότητα και ρουτίνες.

Μέσα από τον κύκλο της ομάδας τα παιδιά αναφέρουν τι έκαναν την προηγούμενη εβδομάδα, μεταφέρουν εμπειρίες, εικόνες …εκφράζουν όσα τους αρέσουν και όσα δεν τους αρέσουν…τι θέλουν να κάνουν στο σχολείο… και όσα τους φοβίζουν και τους απασχολούν.

Ο ‘’λύκος’’ έκανε την εμφάνιση του στον κήπο…

Μια ‘’μάγισσα’’ πέταξε με την σκούπα της και ήρθε στην ομάδα μας…

Τα σύννεφα έφεραν μπουμπουνητά και σκοτάδι στη τάξη μας…

Έτσι τα παιδιά άρχισαν να εκφράζουν τις φοβίες τους!!!

«Φοβάμαι το σκοτάδι!!»… «Εγώ φοβάμαι τα φαντάσματα»…

Και όλοι μαζί εξέφρασαν όσα ήθελαν να μάθουν για τις φοβίες τους…

«Τι είναι το σκοτάδι;;»…

«Υπάρχουν μάγισσες;;»…

«Πως μπορώ να δω στο σκοτάδι;;»

«Τι μπορώ να κάνω όταν φοβάμαι;;»

«Τι είναι οι σκιές;;»

«Υπάρχουν φαντάσματα;;»

«Τι είναι οι ήχοι που ακούω το βράδυ;;»

Μέσα από παραμύθια, παιχνίδια εμπιστοσύνης, ζωγραφική, θέατρο σκιών, μουσικοκινητικά παιχνίδια, έργα τέχνης (πίνακες) προσπαθούν να εκφράσουν τα συναισθήματα, τους φόβους τους και να εξοικειώνονται με την γνωριμία τους.

Το Νοέμβριο λοιπόν θα συνεχίσουμε να εξερευνούμε τους φόβους που μας προκαλούν τα διαφορετικά καιρικά φαινόμενα (βροχή, καταιγίδα, μπουμπουνητά), με πειράματα και πληροφορίες για αυτά και τους υπόλοιπους φόβους που μας απασχολούν…

Επίσης, αυτό το μήνα, με αφορμή τη γιορτή του Πολυτεχνείου και την Παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού στις 20 Νοεμβρίου,

η ομάδα θα επεξεργαστεί τις έννοιες «ελευθερία» , «συνύπαρξη»

και «δικαίωμα», μέσα από την ιστορία «Η φάρμα των ζώων». Με την κα Ναταλία, την εικαστικό, η ομάδα θα φτιάξει μία αφίσα για τα δικά της δικαιώματα.. κάτι κοινό για έναν σκοπό. Τέλος πολύ σημαντικό κομμάτι αυτού του μήνα θα αποτελέσει ο κήπος μας και οι ελιές που τόσο πολύ έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον των παιδιών… με την βοήθεια του κ. Νίκου

του κηπουρού του σχολείου μας θα ανακαλύψουμε τους τρόπους

με τους οποίους μπορούμε να μαζέψουμε όλες τις ελιές… μπορούμε

να τις φάμε απευθείας;;; Είναι όλες ίδιες;;; Θα παρατηρήσουμε το χρώμα τους… το μέγεθος τους και θα ανακαλύψουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις ελιές στη διατροφή μας!!

Καλό Μήνα!!!!

Ελισάβετ Μπούτση και Χριστίνα Κοντομανώλη

Ομάδα κ.Μαρικαίτης & κ.Δέσποινας (3 χρόνων):Τον Οκτώβρη η ομάδα μας γέμισε τις μέρες της με παιχνίδια στον κήπο και στους χώρους του σχολείου. Τα παιδιά, σιγά σιγά έμαθαν τις ρουτίνες του σχολείου, την πρωινή μας καλημέρα και κατέκτησαν κάποια πρώτα στάδια αυτονομίας. Η ομάδα μας έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη γωνιά με τα φρούτα και τα λαχανικά που υπήρχε ήδη στην τάξη μας. Το γεγονός αυτό τροφοδότησε με πολλές δραστηριότητες τον μήνα που πέρασε. Τα παιδιά μπήκαν σε (ή υποδύθηκαν) ρόλους, εξέφρασαν ιδέες και επιθυμίες και δημιούργησαν τα δικά τους “μαγαζάκια”. Παράλληλα ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τη διαδικασία καλλιέργειας των δικών τους λαχανικών και τις απαιτήσεις που αυτή έχει π.χ. συχνές επισκέψεις στο λαχανόκηπο για επίβλεψη των φυτών, φροντίδα των φυτών αλλά και παρατήρηση της ανάπτυξης του μέχρι τη στιγμή που θα είναι έτοιμα για κατανάλωση. Το μήνα που πέρασε παρακολουθήσαμε θέατρο και προβληματιστήκαμε για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο πλανήτης μας αλλά και για το πως μπορούμε εμείς να τον βοηθήσουμε. Γνωρίσαμε τον Γιώργο, που μας κάνει μουσική, τη Ναταλία που μας κάνει εικαστικά και τη Χαρά που μας μαθαίνει Αγγλικά. Τι θα φέρει ο Νοέμβρης; Αυτό τον μήνα, η ομάδα μας θα ασχοληθεί με τα φρούτα, τα λαχανικά και τη διατροφή θα συνεχίσουμε να παρατηρούμε και να καταγράφουμε την ανάπτυξη των φυτών μας και θα εστιάσουμε μέσα από πολλά παιχνίδια (μουσικοκινητικά, παιχνίδια ρόλων, παιχνίδια μνήμης), αλλά και παραμύθια, πειράματα, video για τον ρόλο των φρούτων και λαχανικών στο σώμα μας.
Θα μαγειρέψουμε και θα δοκιμάσουμε συνταγές με λαχανικά.
Θα συνεργαστούμε και με την ομάδα της κ. Φωτεινής που επεξεργάζεται το ίδιο θέμα και θα δημιουργήσουμε από κοινού ένα μανάβικο στον κήπο μας, που θα μπορούν να παίζουν και οι υπόλοιπες ομάδες.

Καλό μήνα!

Μαρικαίτη Γραικιώτη & Δέσποινα Τόβα

Ομάδα παιδιών κ. Φωτεινής και κ. Ελευθερίας (3 1/2 χρόνων):

Η ομάδα μας τον προηγούμενο μήνα ασχολήθηκε κυρίως με τα λαχανικά αλλά και την επίδραση που έχει η κατανάλωσή τους στο σώμα μας. Αφού γνωρίσαμε το λυκοπένιο που εμπεριέχεται στις τομάτες, τα παιδιά ξεκίνησαν να προβληματίζονται και για ακόμη περισσότερα λαχανικά, κάτι που μας ώθησε να συνεχίσουμε την έρευνα μας, ψάχνοντας σε ακόμη περισσότερες πηγές πληροφορίες αλλά και να καλέσουμε την παιδίατρο του σχολείου μας στην παρέα μας και να της διατυπώσουμε τις απορίες που είχαμε οργανώσεις από πριν. Ακούσαμε λέξεις που δεν ξέραμε ότι υπάρχουν στο σώμα μας πχ η καρδιά μας, ο εγκέφαλός μας, οι μύες μας κι άλλες που τις γνωρίζαμε πχ κόκαλα αλλά δεν ξέρουμε που ακριβώς υπάρχουν. Παράλληλα με τα λαχανικά που τα παιδιά έφεραν στο σχολείο, μαγειρέψαμε μια πολύχρωμη σαλάτα (αφού τα κόψαμε, με τα ψαλίδια μας) κι αυτό ήταν το ερέθισμα για να ζητήσουν τα ίδια τα παιδιά από τον κηπουρό μας να μας φέρει λαχανικά να τα φυτέψουμε, ώστε όταν μεγαλώσουν να τα μαγειρέψουμε. Γνωρίσαμε τον τρόπο να τα φροντίζουμε αλλά και να παρατηρούμε τον καιρό, για να ξέρουμε πότε χρειάζονται πότισμα και πότε όχι. Στον κήπο έχουμε ξεκινήσει να δημιουργούμε ένα καινούργιο παιχνίδι σχετικό με το θέμα της ενασχόλησής μας, κάτι που πρόκειται να ολοκληρωθεί μέσα στον Νοέμβριο. Ένα καινούργιο μαγαζάκι στήνεται. Ένα μανάβικο! Βρήκαμε μια συνταγή που μπορούμε να κάνουμε ένα αλατοζύμαρο αντί για πλαστελίνη. Τα παιδιά μέτρησαν με κούπες τη δοσολογία, αλάτι, νερό και αλεύρι και το έπλασαν με τα χέρια τους σε διάφορα λαχανικά για να εφοδιάσουν το μανάβικό μας. Με τη βοήθεια της Ναταλίας συνδυάσαμε χρώματα και δημιουργήσαμε τα χρώματα των λαχανικών και στη συνέχεια τα βάψαμε και τα αφήσαμε να στεγνώσουν όπως έλεγε η συνταγή.

Τον Νοέμβριο θα συνεχίσουμε την έρευνά μας σχετικά με τη διατροφή και τα οφέλη της στο ανθρώπινο σώμα, καθώς τα παιδιά έχουν διατυπώσει απορίες και για άλλες ομάδες τροφίμων…. Παράλληλα μέσα από κινητικά παιχνίδια, ζωγραφική, κουκλοθέατρο, παραμύθια και θεατρικό παιχνίδι γνωρίζουμε το σώμα μας. Εξερευνούμε τις δυνατότητές του.

Θα ολοκληρώσουμε το μανάβικό μας στον κήπο και θα παρουσιάσουμε το παιχνίδι μας στις υπόλοιπες ομάδες. Επίσης παρατηρούμε τον καιρό που αλλάζει αλλά και τις αλλαγές που φέρνει ο καινούργιος μήνας στη φύση και φυσικά θα συνεχίσουμε να φροντίζουμε τα λαχανικά μας. Ενόψει τις επετείου της 17 Νοέμβρη, μέσα απο το βιβλίο του George Orwell «Η φάρμα των ζώων» σε μορφή παραμυθιού θα μιλήσουμε για συμπεριφορές που μας στενοχωρούν και μας χαροποιούν και θα σκεφτούμε τρόπους για να διαχειριζόμαστε συμπεριφορές που μας ενοχλούν.

Καλό μας μήνα

Φωτεινή Λιγνού &Ελευθερία Τερτίγκα

Δραστηριότητες στη Μουσική

Ομάδες κας Φωτεινής, κας Ελισάβετ και κας Μαρικαιτης- κ. Δέσποινας: Με τις ομάδες αυτόν τον μήνα θα ασχοληθούμε  κυρίως με τη δυναμική του ήχου και το τέμπο. Οι δραστηριότητες θα επικεντρωθούν στην εξάσκηση της ικανότητας των παιδιών να ξεχωρίζουν και να διακρίνουν τις μεταβολές της ταχύτητας και της έντασης ενός μελωδικού ή ρυθμικού μοτίβου και κατόπιν τις μεταβολές αυτές να τις μεταφέρουν σε άλλους τομείς της δημιουργικότητας όπως η ζωγραφική και η κίνηση. Είναι σύνηθες φαινόμενο σε αυτές τις ηλικίες τα παιδιά να μπερδεύουν το σιγά με το αργά και το γρήγορα με το δυνατά. Με εργαλείο τις ενεργητικές ακροάσεις, τα παιδιά μέσα από γνωστά μουσικά κομμάτια και τραγούδια θα κληθούν να παρατηρήσουν την ταχύτητα , την ένταση , τα μουσικά όργανα που παίζουν  και να συνοδέψουν ρυθμικά τη μουσική.

Δραστηριότητες στα Εικαστικά

Με τις ομάδες της κ. Μαρικαίτης- κ. Δέσποινας και κ. Φωτεινής- κ. Ελευθερίας θα «παίξουμε» με τα μεγέθη και τα χρώματα των φρούτων και των λαχανικών δημιουργώντας το δικό μας παραμύθι… με έμπνευση τις τεχνικές και τις εικόνες του Eric Carle. Με αποτυπώματα και τυπώματα θα γνωρίσουμε τα ποικίλα σχήματα, τα διαφορετικά χρώματα και την έννοια της συμμετρίας συνθέτοντας το δικό μας μικρό βιβλίο.

Με την ομάδα της κ. Ελισάβετ θα “παίξουμε” με την κίνηση, τα χρώματα, το φως και το σκοτάδι βιώνοντας και αποτυπώνοντας τα δικά μας συναισθήματα.Έμπνευσή μας τα παράξενα πορτραίτα και σχέδια του Paul Klee. Θα πειραμαστιστούμε με διαφορετικά υλικά όπως σφουγγαράκια και πινέλα αφήνοντας τα δικά μας «αποτυπώματα» στα έργα μας.

Με την ομάδα της κ. Νίνας και κ. Ελένης θα παρατηρήσουμε τις αλλαγές στο περιβάλλον μέσα από τα χρώματα. Θα δούμε πώς από τα βασικά χρώματα φτιάχνουμε τα σύνθετα και ποιά από αυτά τα χρώματα υπάρχουν το φθινόπωρο στη φύση. Χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά (φύλλα – χώμα – ξύλα) θα δημιουργήσουμε διαφορετικά τυπώματα και αποτυπώματα.

Δραστηριότητες στα Αγγλικά

Ομάδες παιδιών κ. Φωτεινής, κ. Ελισάβετ και κ. Μαρικαίτης- Δέσποινας: Ο πρώτος μας μήνας κύλισε πολύ ωραια και τα παιδιά υποδέχθηκαν τα αγγλικά με πολύ χαρά! Έχουμε ήδη μάθει να αναγνωρίζουμε αλλά και να επαναλαμβάνουμε κάποια χρώματα κι έτσι τον μήνα Νοέμβριο θα επεκταθούμε και στους αριθμούς έως το 5. Μέσα από τραγούδια και κινητικά παιχνίδια εξοικειωνόμαστε περισσότερο με το λεξιλόγιο. Ταυτόχρονα, μαθαίνουμε να ακούμε και να ακολουθούμε τις οδηγίες που δίνονται στην τάξη όπως stand up, sit down, jump, walk, hop etc. 

Καλό μήνα, 

Χαρά Μαλτεζου

Μεσημεριανά εργαστήρια

«Στη βιβλιοθήκη της Σουμουτου» με τη κ. Φωτεινή: Ας κρατήσουμε ένα βιβλίο στα χέρια μας, προτού το ανοίξουμε. Ποιες είναι οι πρώτες πληροφορίες που μπορούμε να συλλέξουμε γι αυτό το βιβλίο προτού διαβάσουμε ούτε τον τίτλο του. Μήπως μπορούμε να μαντέψουμε τον τίτλο;

Τους πρωταγωνιστές της ιστορίας; Πως τον λένε τον συγγραφέα του; Μήπως οι εικόνες του μοιάζουν με κάποιο άλλο βιβλίο που γνωρίζετε; Τον Νοέμβριο θα ξεκινήσουμε να αφηγούμαστε την ιστορία ενός βιβλίου, χωρίς να ανοίξουμε καθόλου τις σελίδες του. Θα αναζητήσουμε πληροφορίες αλλά και την ιδέα του παραμυθιού μας, μόνο μέσα από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο των βιβλίων. Υπομονή μέχρι η Σουμουτού να μας δώσει το πρώτο παραμύθι από τη συλλογή της..

Κατασκευή Κούκλας με τη κ. Μαρικαίτη: Πως τα δάχτυλα μας και η παλάμη μας μπορούν να ζωντανέψουν και να αναπαραστήσουν πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες; Πόσες κινήσεις μπορούμε να κάνουμε και πως αυτές μεταφράζονται σε συναισθήματα; Ξεκινήσαμε το εργαστήρι μεταμορφώνοντας τα δάχτυλά μας σε κούκλες. Όλα ξεκινούν από μια κούκλα- χαρακτήρα (κάθε φορά διαφορετική) που λέει την ιστορία της στα παιδιά! Αυτό το μήνα θα ασχοληθούμε με την κινησιολογία της κούκλας, αλλά και τη φωνή της!

Θα δουλέψουμε αρκετά τη λεπτή κινητικότητα και θα παίξουμε με δαχτυλόκουκλες αποσκοπώντας στο να δημιουργήσουμε τις δικές μας!

Θα μεταμορφώσουμε και τις παλάμες μας σε ήρωες και θα πούμε την ιστορία τους!  Θα ξεκινήσουμε με μικρές ιστορίες για αρχή, θα χτίζουμε την προσωπικότητα του χαρακτήρα μας, το όνομα του, πόσο χρονών είναι, από που είναι, ποιο είναι το αγαπημένο του/της φαγητό, το αγαπημένο παιχνίδι, έχει αδέρφια; Ποιος/α είναι ο αγαπημένος του/της φίλος/η.

Οι ιστορίες μας όλο και θα μεγαλώνουν και θα εξελίσσονται. 

«Yoga για αρχάριους» με την κ. Ελισάβετ:Τον μήνα που πέρασε τα παιδιά χρησιμοποιώντας την φαντασία τουςκαι το σώμα τους μεταμορφώθηκαν σε διάφορα ζώα ή αντικείμενακαι…έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες! Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή με την χαλάρωση, «ζωγράφισαν» με το μαγικό τους μαρκαδόρο τους τοίχους και δημιούργησαν με την δική τους μαγική σκόνη. Τον επόμενο μήνα θα συνεχίσουμε να ταξιδεύουμε με το σώμα μας και να φτιάχνουμε τις δικές μας ιστορίες με  πρωταγωνιστές εμάς…γνωρίζοντας περισσότερες στάσεις της Yoga και θα έρθουμε σε επαφή με τη αναπνοή μας μέσα από παιχνίδια αναπνοών!

Εργαστήρι Γλυπτικής με τη κ. Δέσποινα:Το εργαστήριο άρχισε και οι δημιουργίες μας στολίζουν το σχολείο ! Αυτό το μήνα γνωρίσαμε  τον πηλό και πειραματιστήκαμε με το υλικό μας. « Είναι μαλακό !», «Είναι δροσερό», «Είναι σαν ζυμάρι με σοκολάτα» . Τα παιδιά παρατήρησαν τον πηλό και τις δυνατότητες του. Έφτιαξαν μπαλίτσες, σκουληκάκια και πολλά ακόμα σχήματα. Ένωσαν κομμάτια πηλού χρησιμοποιώντας νερό και δημιούργησαν το πρώτο τους έργο.  Τον Νοέμβριο, θα πειραματιστούμε με τα χρώματα πάνω στο υλικό μας, θα ανακαλύψουμε καινούργια σχήματα, και θα ερευνήσουμε την χρησιμότητα του πηλού στη ζωή των ανθρώπων, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή μέσα από ένα βιωματικό παιχνίδι. 

Εκδρομές- Θέατρα

Αυτό το μήνα θα πάμε τον πρώτο μας περίπατο για παρατήρηση και εξερεύνηση στο Πάρκο της γειτονιάς μας! Θα σας ενημερώσουμε για το πότε!

Τετάρτη 17/11: Θεατρική παράσταση «Το μικρό και το μικράκι» το πρωί στο σχολείο για όλα τα παιδιά από την θεατρική ομάδα «Ελεύθερη Θεατρική Σπουδή» .

Ένα παραμύθι στρογγυλό για όλα τα μικρά που είναι σπουδαία και τρανά και για όλα τα μεγάλα και σημαντικά που ήτανε κάποτε μικρά…
Μια τρυφερή ιστορία που ξεκινάει με δυο φίλους μικρούληδες που καταφέρνουν
να ξαναφτιάξουν τον κόσμο από την αρχή!
Μία οικολογική παράσταση γεμάτη με τα μυστικά της φύσης και τις ομορφιές
της ποίησης και της μουσικής… Με ζωντανή μουσική και μελοποιημένα ποιήματα Ελλήνων ποιητών, όπως του Οδυσσέα Ελύτη και γνωστών Ελλήνων συνθετών με τη συνοδεία Μουσικών όργανων (Κιθάρα, μαντολίνο, κρουστά).

Ένα παραμύθι που αγγίζει με τρυφερότητα θέματα της φύσης και της ζωής όπως:
Ο κύκλος της ζωής στις τέσσερις εποχές
Η αξία και ο κύκλος του νερού
Η σημασία του κάθε τι μικρού
Η φροντίδα και ο σεβασμός στη φύση
Το θαύμα της μεταμόρφωσης που κρύβει η φύση
Η δύναμη της  φιλίας και της συνεργασίας

Ανακοινώσεις

Συναντήσεις γονιών με τις δασκάλες

Για αυτό το μήνα , όπως έχουμε ήδη ενημερώσει δε θα έχουμε προγραμματισμένα απογευματινά ραντεβού. Εννοείται ότι για ότι θέλετε να συζητήσουμε υπάρχει πάντα χρόνος μετά από συνεννόηση.

Πρωινή προσέλευση και άλλα…

Το πρωί για λίγη ώρα δημιουργείται συνωστισμός στη πόρτα… Οι δασκάλες που παραλαμβάνουν τα παιδιά χρειάζεται να τα υποδεχτούν, να τα βοηθήσουν με τα πράγματα τους, τα παπούτσια τους και να τα θερμομετρούν.

Είναι πολύ σημαντικό για εμάς, εκείνη την ώρα να μπορούμε να εστιάσουμε στα παιδιά. Θα μας βοηθούσε πολύ, αν τα απογευματινά τους έχουν ήδη πάνω γραμμένα τα ονόματα τους, όπως και τα προσωπικά τους αντικείμενα (παπούτσια, μπουφάν) και τα σεντόνια τους. Επίσης, ο αποχαιρετισμός χρειάζεται να είναι σύντομος και να γίνεται πριν μπει το παιδί στο σχολείο.

Οτιδήποτε πρέπει να επικοινωνήσετε με το σχολείο σχετικά με το παιδί (κάποιο θέμα που χρειάζεται οπωσδήποτε να ξέρει η δασκάλα από την αρχή της ημέρας) καλό είναι να μην λέγεται εκείνη την ώρα. Μπορείτε να παίρνετε ένα τηλέφωνο μέχρι τις 8:30 για να ενημερώσετε το σχολείο και μετά τις 10:00. Για οτιδήποτε άλλο, που δεν είναι επείγον, μπορείτε να στέλνετε ένα email (πχ αν θέλετε να μιλήσετε με τη δασκάλα του παιδιού σας, για το σχολικό ή οτιδήποτε άλλο)

Για την ενημέρωση σας οι ώρες που μπορούν να μιλήσουν οι δασκάλες μαζί σας είναι 14:00- 15:00.

Τέλος είναι καλό και πρακτικό, λόγω covid-19, τα σεντόνια να έρχονται μέσα σε μια πάνινη ή χάρτινη τσάντα ώστε όταν αποθηκεύονται να μην ακουμπάνε μεταξύ τους σεντόνια διαφορετικών παιδιών.

Και υπενθυμίζουμε ότι είναι απαραίτητο να θερμομετρείτε και εσείς τα παιδιά σας κάθε πρωί, πριν φύγετε από το σπίτι.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας.

Καλό μήνα!