fbpx

Το γράμμα του μήνα

Ξέρω έχουμε πολλούς λόγους να μη νοιώθουμε και πολύ καλά….

Όμως θα προσπαθήσω να σας δείξω και μια άλλη οπτική (όχι ότι δεν μπορεί και εσείς να βρήκατε τη δική σας..)

Ζούμε σε συνθήκες που μας επιβάλλουν να ψάχνουμε για τα ‘’περάσματα ‘’, τη χαραμάδα αισιοδοξίας, να τη κάνουμε παράθυρο και ουρανό και έτσι να διαπιστώνουμε ότι μπορούμε και ότι υπάρχουν ‘’περάσματα’’!

Μαθαίνουμε να τα αναζητούμε σε κάθε γκρίζο και να τα γεμίζουμε με τα χρώματα που υπάρχουν σίγουρα μέσα μας.

Δεν υποτιμάμε ούτε αγνοούμε την πραγματικότητα. Επεμβαίνουμε, την μετουσιώνουμε, της δίνουμε το νόημα που χρειαζόμαστε. Η κάθε στιγμή παίρνει το νόημα που της δίνουμε. Αν την ‘’ανοίξουμε και της δώσουμε διάρκεια’’.!

Η απειλή, η ανασφάλεια, ο κοινωνικός περιορισμός αφήνει τα αποτυπώματα του και σε μας και στα παιδιά μας.

Χρειάζεται να σκύψουμε με ρεαλισμό, αισιοδοξία και περιεχόμενο για να μειώσουμε και σιγά-σιγά να εξαφανίσουμε το βάθος τους και τις συνέπειες.

Μπορούμε να κάνουμε πολλά γι’ αυτό και εμείς και εσείς και μαζί!

Έννοια μας να ακουμπήσουμε στα συναισθήματα, τις επιθυμίες, τους φόβους, την ανασφάλεια και στις ανάγκες των παιδιών, με κατανόηση, αποδοχή

και εμπιστοσύνη.

Να παγιώσουμε μια ατμόσφαιρα και αίσθηση ασφάλειας, με σταθερές και βεβαιότητες που όμως έχουν και εναλλακτικές. Με όνειρα, σχεδιασμούς

και δράσεις, έτσι που τα μάτια να μαθαίνουν να ‘’βλέπουν’’,

να παρατηρούν, να ψάχνουν, να ανακαλύπτουν, να αποτυπώνουν εικόνες, συναισθήματα και χρώματα σε ζωγραφιές. Τα χέρια μαθαίνουν να χαϊδεύουν, να αγκαλιάζουν, να πιάνονται, να χτίζουν, να γκρεμίζουν και να

τα ξαναστήνουν. Σε μια διαδικασία για τα παιδιά που μόνο αυτή έχει σημασία γι’ αυτά. Να αλληλεπιδρούν, να συνεργάζονται, να σχετίζονται με άλλα παιδιά. Να ανακαλύπτουν τον κόσμο και τον εαυτό τους. ‘’Κοίτα τι μπορώ να κάνω!!! Είναι τόσο σπουδαίο αυτό!!!

Το σκηνικό αυτού του μικρόκοσμου και το δίχτυ προστασίας των παιδιών, είναι ανάγκη να χτίζεται και στο σχολείο και στο σπίτι.

Τα φύλλα των δέντρων που παρατηρούν τα παιδιά να κιτρινίζουν και να πέφτουν στη γη, είπαν ‘’πέφτουν γιατί αρρώστησαν και πέθαναν…’’

Όμως τα φύλλα που πέφτουν κάθε φθινόπωρο, γίνονται λίπασμα για τα καινούργια που θα βγουν την Άνοιξη….

Τα πουλιά που φεύγουν, θα ξανάρθουν και ποιος ξέρει τι θα έχουν να μας πουν!

Τα κυκλάμινα δειλά-δειλά ξεπροβάλλουν εκεί που δεν τα περιμένεις….

Επιστρατεύουμε δυνάμεις, χτίζουμε ασφάλειες, κάνουμε όνειρα, είμαστε αισιόδοξοι!

Γιατί όπως λέει και ο ποιητής ‘’το φύλλο έτρεμε τόσο που το πήρε ο άνεμος, έτρεμε τόσο πώς να μην το πάρει ο άνεμος…’’ Γ. Σεφέρης

Καλό μας μήνα

Καψάλη Ντίνα

Ομάδα Προνηπίων κ. Μελίνας: Ξεκινούν τα πρωτοβρόχια του Φθινοπώρου!… Και όπως ξέρουν όλοι… Τι βγαίνει μετά τη βροχή;

Μα το ουράνιο τόξο και τα σαλιγκάρια!!!

Έτσι κι εμείς, μια μέρα με συννεφιά και υγρασία, συναντήσαμε έναν Σαλίγκαρο στον κήπο του σχολείου… Ήταν ένας σαλίγκαρος διαφορετικός και ιδιαίτερος αφού… δεν είχε καβούκι!…

Με την φαντασία τους τα παιδιά έβγαλαν πολλές ιστορίες για το σπίτι του Σαλίγκαρου… Ποια εκδοχή απ’ όλες ισχύει… δεν το ξέρει κανείς!!!

Πολλές οι απορίες…

Που ζουν τα σαλιγκάρια με καβούκι και που ζουν οι Σαλίγκαροι που δεν έχουν σπίτι;…

Τι τρώνε; Τι τους αρέσει; Πώς κοιμούνται;

Βγαίνουν ακριβώς μετά τη βροχή ή περιμένουν να βγει πρώτα το ουράνιο τόξο;…

Η έρευνά μας ξεκινά για να ανακαλύψουμε όλα όσα μας απασχολούν!…

Μέσα από τη διερεύνηση για το σπίτι του σαλιγκαριού και το σχήμα του, θα προσεγγίσουμε το σχήμα της σπείρας!… Μέσα από κινητικά και επιτραπέζια παιχνίδια με αντικείμενο την σπείρα, θα ενισχυθεί η λεπτή κινητικότητα των παιδιών και οι προγραφικές του δεξιότητες.

Με την κατασκευή επιδαπέδιου παιχνιδιού με το σχήμα του σαλιγκαριού, τα παιδιά θα προσεγγίσουν την αριθμητική ακολουθία από το 1 έως το 10 και θα εξοικειωθούν με τη χρήση του ζαριού!

Ερευνώντας τις ερωτήσεις για το σαλιγκάρι και με εργαλείο την φωτογραφική μηχανή, θα γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά ενός ζωντανού οργανισμού και θα έχουν την ευκαιρία να το παρατηρήσουν στο φυσικό του περιβάλλον.

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου θα προσεγγίσουμε τις έννοιες πόλεμος-ειρήνη, το δικαίωμα στην διαφορετικότητα και την ομορφιά της ποικιλομορφίας!…

Παράλληλα με την έρευνά μας για το σαλιγκάρι, αυτό το μήνα θα βρεθούμε με τον κηπουρό του σχολείου μας για να οργανώσουμε το φύτεμα των χειμερινών λαχανικών στο λαχανόκηπό μας!!! Ποια λαχανικά φυτεύονται αυτή την εποχή; Ποια από αυτά έχουμε δοκιμάσει και σε ποιες συνταγές τα συναντάει κανείς; Μήπως κάποια από αυτά τα τρώνε και τα σαλιγκάρια;…

Οι σαλιγκαρο-έρευνες ξεκινούν!… Μείνετε συντονισμένοι!!!

Καλό μήνα!

Οι νηπιαγωγοί,

Μελίνα Καράμπαμπα & Ηρώ Μηλιώνη

Ομάδα προνηπίων κ. Κέλλυς: Ο μήνας που μας πέρασε ήταν ένας μήνας γνωριμίας και προσαρμογής στα νέα δεδομένα… Νέο σχολείο, νέα ομάδα, νέες δασκάλες… Μέσα στο ασφαλές πλαίσιο που δημιουργήθηκε

τα παιδιά άρχισαν σιγά σιγά να απελευθερώνονται, να μοιράζονται

σκέψεις και συναισθήματα, να παίρνουν πρωτοβουλίες, να εκφράζουν επιθυμίες, να κάνουν φίλους και να μαθαίνουν τα όριά τους…

Παράλληλα, ξεκινήσαμε να οργανώνουμε το χώρο μας, να αποκτάμε καθημερινές μικρές ρουτίνες, να νιώθουμε πιο άνετα και να λειτουργούμε πιο ανεξάρτητα…!

Τις τελευταίες μέρες του Σεπτέμβρη τα παιδιά παρατήρησαν και έπαιξαν με τα πεσμένα φύλλα…. «Γιατί έπεσαν;», «Είναι ζωντανά;» , «Αναπνέουν σαν κι εμάς;» ήταν κάποια από τα ερωτήματα που προέκυψαν.. Οι αντίθετες απόψεις και οι απορίες των παιδιών μας οδηγούν σε μια νέα έρευνα…! Τον Οκτώβρη λοιπόν, για να βρούμε απαντήσεις, θα αναζητήσουμε πληροφορίες σε διαφορετικές πηγές, θα κάνουμε πειράματα και παρατηρήσεις με τα φύλλα, θα εξερευνήσουμε το απέναντι δασάκι και τα φύλλα που υπάρχουν εκεί, στα μαθηματικά θα προσεγγίσουμε έννοιες όπως το πλήθος, το μέγεθος, το σχήμα, θα παίξουμε γλωσσικά παιχνίδια με το Φ των φύλλων και του φθινοπώρου, θα μεταμορφωθούμε οι ίδιοι σε φύλλα και θα ταξιδέψουμε με τη μουσική… Τέλος, με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου, θα προσεγγίσουμε μέσα από παραμύθια την έννοια του πολέμου και θα αναρωτηθούμε για τα δικά μας ΟΧΙ… Αλήθεια πότε μπορούμε και πότε λέμε όχι;

Καλό μας μήνα.

Οι νηπιαγωγοί,

Κέλλυ Μπαξεβανάκη & Ηρώ Μηλιώνη

 

Ομάδα Νηπιαγωγείου: Τον Σεπτέμβρη οι ρουτίνες τις καθημερινότητας στο σχολείο, τις οποίες τα παιδιά σιγά-σιγά ανακαλούσαν

από την προηγούμενη χρονιά, αλλά και τα παιχνίδια στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου, λειτούργησαν ως συνδετικός

κρίκος για την επανοικειοποίηση του χώρου αλλά και γνωριμία με τη νέα ομάδα.

«Παιδιά κοιτάξτε ο λαχανόκηπος πριν ήταν ζούγκλα αλλά τώρα ξεράθηκε! Γιατί;»

«Είναι φθινόπωρο γι’ αυτό!»

«Τι λαχανικά να βάλουμε για να γίνει πράσινος;»

«Θα ρωτήσω τον παππού μου που, είπε ο Θάνος, που είναι γεωπόνος.»

Γράψαμε ένα γράμμα στον παππού του Θάνου για να τον ρωτήσουμε ποια λαχανικά μπορούμε να φυτέψουμε. Περιμένουμε τις

απαντήσεις του για να οργανώσουμε το φύτεμα στο λαχανόκηπο αλλά παράλληλα προέκυψε και ο προβληματισμός:

«Γιατί κιτρινίζουν τα φύλλα στα δέντρα τώρα το φθινόπωρο;».

Με εξορμήσεις σε κοντινά δασάκια, παρατήρηση στη γειτονιά

και έρευνα σε βιβλία και υπολογιστές τα παιδιά θα ανακαλύψουν τις απαντήσεις για τον προβληματισμό τους.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή θα παρατηρήσουν τις φυσικές αλλαγές που συμβαίνουν, θα κάνουν υποθέσεις και θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους προσεγγίζοντας έτσι τις βασικές αρχές της μελέτης των φαινομένων και του πειράματος. Σε αυτό το αναπτυξιακό στάδιο τα παιδιά γράφουν

κατακτώντας σταδιακά το φωνημικό χαρακτήρα της γλώσσας και ενθαρρύνονται να θυμηθούν τα γράμματα.

Στα μαθηματικά θα έρθουν σε επαφή με διαδικασίες σύγκρισης, ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης.

Αυτό το μήνα είναι και η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου.

Τι σημαίνει όχι; Σε ποιες συμπεριφορές λέμε όχι στην ομάδα μας; Πώς ακούω το όχι που μου λενε; Θα προσεγγίσουμε αυτή τη γιορτή μέσα από την καθημερινότητα των παιδιών.

Καλό μήνα σε όλους μας

Οι νηπιαγωγοί,

                            Νότα Κωστούρου και Μαρίνα Μπουρτούλη

Αγγλικά- Μουσική- Εικαστικά

Από τον Οκτώβρη στην καθημερινότητα των παιδιών μπαίνουν τα Αγγλικά,

η Μουσική και τα Εικαστικά. Αναλυτικά το πρόγραμμα της κάθε ομάδας:

Τα Αγγλικά με την κ. Χαρά Μαλτέζου:

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου: Κάθε Τρίτη & Τετάρτη

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Κέλλυς: Κάθε Δευτέρα & Πέμπτη

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνας: Κάθε Δευτέρα & Τετάρτη

Η Μουσική με τον κ. Γιώργο Σίνο:

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου: Κάθε Παρασκευή

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Κέλλυς: Κάθε Παρασκευή

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνας: Κάθε Παρασκευή

Τα Εικαστικά με την κ. Ναταλία Φραγκαθούλα:

Η ομάδα του Νηπιαγωγείου: Κάθε Πέμπτη

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Κέλλυς: Κάθε Τρίτη

Η ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνα: Κάθε Πέμπτη

 

Δραστηριότητες στα Αγγλικά

Τα αγγλικά επιστρέφουν στο Νηπιαγωγείο τον Οκτώβριο! Ήρθε η ώρα να θυμηθούμε τα παιχνίδια και τα τραγούδια μας καθώς και να

μάθουμε πολλά καινούρια πράγματα! Θα ξεκινήσουμε από απλές θεματικές όπως τους αριθμούς, τα χρώματα, τα ζώα, τους χαιρετισμούς 

 και τις οδηγίες έτσι ώστε να θέσουμε τις βάσεις για την

κατανόηση του μαθήματος τους επόμενους μήνες! Το λεξιλόγιο αυτών των θεματικών είναι πάντα χρήσιμο και είναι αυτό πάνω στο οποίο

θα χτίσουμε την επικοινωνία μας στην αγγλική γλώσσα.

Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, δραματικό παιχνίδι, τραγούδια,

βιβλία και κουκλοθέατρο θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τη

νέα γλώσσα και να δείξουμε στα παιδιά πως είναι εφικτό να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ακόμη κι αν μιλάμε διαφορετική γλώσσα! English is fun! 

Καλό μήνα! 

Η δασκάλα των αγγλικών,

Χαρά Μαλτέζου

Δραστηριότητες στη μουσική

  

Ομάδα κ.ΜελιναςΜε την ομάδα των προνηπίων οι δραστηριότητες πάνω στη μουσική, εκτός από τα παιχνίδια γνωριμίας και προσαρμογής, θα επικεντρωθούν πάνω στον αυτοσχεδιασμό- κινητικό, μουσικό,

αφηγηματικό, σε έννοιες όπως είναι το αργά-γρήγορα καθώς και στη δημιουργία μικρών ιστοριών σχετικών με το θέμα. Στη συνέχεια

τα παιδιά θα κληθούν να πουν τις ιδέες τους πάνω στη μουσική που θα φτιάξουν για να περιγράψουν τις ιστορίες αυτές  και στους ρόλους που θα αναλάβουν.

 

Ομάδα κ.Κελλυς: Η εξάσκηση της ακοής και συγκεκριμένα το να αναγνωρίζουμε την προέλευση ενός ηχητικού ερεθίσματος θα είναι μέσα στα θέματα που θα μας απασχολήσουν τον Οκτώβριο. Θα συνδυάσουμε περίεργους ήχους μεταξύ τους, θα φτιάξουμε ρυθμούς και θα δουλέψουμε αρκετά πάνω στα ρυθμικά μοτίβα και στον αυτοσχεδιασμό. θα τους μετατρέψουμε σε εικόνα και ζωγραφικά μοτίβα.Επίσης ένα άλλο σημείο που θα δουλέψουμε με την ομάδα είναι και ο ακουστικός προσανατολισμός και η ακουστική μνήμη.

 

Ομάδα κ.ΝόταςΜε την ομάδα της κας Νότας θα ασχοληθούμε με τη διάκριση των ηχοχρωμάτων, την μορφολογία τους και την δυναμική

των ήχων. Δραστηριότητες που εξασκούν την ακουστική παρατηρητικότητα

όπως το μουσικό κρυφτό, δραστηριότητες που εξασκούν τη

φαντασία και την δημιουργικότητα όπως το μουσικό τάνγκραμ και μουσική τυφλόμυγα θα είναι ο κύριος άξονας των παιχνιδιών. Οι δραστηριότητες

θα επικεντρωθούν κυρίως στο στοιχείο την δυναμικής του ήχου και στις έννοιες σιγά-δυνατά.

Καλό μήνα

Ο δάσκαλος της μουσικής,

Γιώργος Σίνος

Δραστηριότητες στα Εικαστικά

Με την ομάδα του Νηπιαγωγείου θα εξερευνήσουμε τις αλλαγές

στη φύση με αφορμή έργα καλλιτεχνών. Θα πειραματιστούμε με

τη χρήση διαφορετικών  υλικών και  τεχνικών στη ζωγραφική με έμπνευσή μας τους Φερνάν Λεζέ και Ρομπέρ Ντελωναί.

Τα παιδιά θα χειριστούν τα υλικά τους ανακαλύπτοντας το

καλλιτεχνικό ρεύμα του Κυβισμού  μέσα από τα δικά τους

γεωμετρικά σχήματα και χρώματα.

Με την ομάδα των προνηπίων της κ. Κέλλυς θα γνωρίσουμε

τις βασικές κατηγορίες των σχημάτων και των χρωμάτων που
παρατηρούμε στη φύση και τους ποικίλους συνδυασμούς τους (βασικά, σύνθετα, θερμά, ψυχρά). Έμπνευσή μας τα έργα και τα σχήματα του Πάουλ Κλέε. «Μπερδεύοντας» τα δικά μας σχήματα θα δημιουργήσουμε φθινοπωρινά τοπία με κολάζ και ζωγραφική.

Με την ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνας θα «παίξουμε» με τους κύκλους, τις διαφορετικές γραμμές, τις σπείρες. Τα σαλιγκάρια

μας θα αποκτήσουν χρώματα, σχήματα και μορφή με απλές τεχνικές χάραξης και κολάζ. Έμπνευσή μας τα έργα του Βασίλι Καντίνσκυ.

Καλή μας αρχή!

Η δασκάλα των εικαστικών,

Ναταλία Φραγκαθούλα

Μεσημεριανά και απογευματινά εργαστήρια για το Νηπιαγωγείο και το Προνήπιο.

Κάθε μέρα στο Νηπιαγωγείο 14:30- 16:00 θα πραγματοποιούνται μεσημεριανά εργαστήρια για τα παιδιά που βρίσκονται στο σχολείο εκείνες τις ώρες.

Αναλυτικά για το κάθε εργαστήρι:

Εργαστήρι κατασκευής κούκλας με την κ. Κέλλυ για το Νηπιαγωγείο κάθε Παρασκευή και τα προνήπια κάθε Δευτέρα: Στο εργαστήρι κούκλας του Οκτώβρη θα γίνει μια πρώτη προσέγγιση των παιδιών με την κατασκευή κούκλας και εξοικείωση με τις δυνατότητές της. Τα χέρια μας θα μεταμορφωθούν με χρώματα και άλλα υλικά σε κούκλες και θα ζωντανέψουν! Παίζοντας αυτοσχέδιες ιστορίες, θα ασκήσουμε τα δάχτυλά μας, θα εκφράσουμε συναισθήματα, θα εξασκήσουμε τον προφορικό λόγο, θα καλλιεργήσουμε τη φαντασία μας, θα γνωρίσουμε το περιβάλλον και τον κόσμο!

Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Δράματος και Χορο-ιστορίες με την κ. Μελίνα για το Νηπιαγωγείο κάθε Πέμπτη και τα προνήπια κάθε Τετάρτη:

Χορο-ιστορίες:Η μουσική μας αφηγείται ιστορίες, διαφορετικές στα αυτιά του καθενός… Μέσα από την κίνηση και τη σωματική έκφραση, θα μοιραστούμε αυτές τις ιστορίες μέσα στην ομάδα και θα δημιουργήσουμε τις δικές μας ομαδικές ιστορίες…

Με κινητικά παιχνίδια και ασκήσεις της τεχνικής Barre à Terre στην αρχή και στο τέλος κάθε συνάντησης, θα δουλέψουμε το συντονισμό κινήσεων, την ενδυνάμωση του κορμού και των άκρων και τη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος.

Εκπαιδευτικό Δράμα: Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι στην αρχή του μαθήματος θα μπουν μέσα σε συνθήκες που θα τα ενισχύσουν να σκέφτονται, να συνυπάρχουν, να αλληλεπιδρούν, να ανακαλύπτουν… Με ερέθισμα μια τρυφερή ιστορία για τη σχέση μιας μητέρας με την κόρη της, αυτό τον μήνα θα επεξεργαστούμε το πώς είναι να μπαίνεις στη θέση του άλλου, να βιώνεις τις καταστάσεις από διαφορετική οπτική γωνία… Πόσο διαφορετική μπορεί να είναι μια κατάσταση για τον καθένα από εμάς, και πως είναι να νιώθεις ότι οι άλλοι σε σκέφτονται;…

Εργαστήρι Stop Motion Video, μια φορά το μήνα για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου: Η πρώτη γνωριμία των παιδιών με την τεχνική του Stom Motion θα γίνει μέσα από τη δημιουργία μιας ιστορίας με αντικείμενα (object animation). Τα παιδιά θα δημιουργήσουν όλοι μαζί μια ιστορία με ερέθισμα ένα αντικείμενο, θα ορίσουν τις σκηνές και θα τη σκηνοθετήσουν όλοι μαζί αναλαμβάνοντας ο καθένας άλλο ρόλο στη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους. Μείνετε συντονισμένοι για να απολαύσετε την πρώτη μας ταινία Stop Motion Animation την τελευταία εβδομάδα του Οκτώβρη!…

Εργαστήριο παιδικού βιβλίου με τη κ. Μαρίνα για το Νηπιαγωγείο κάθε Δευτέρα και τα προνήπια κάθε Τρίτη.: Πως μπορούμε να διαβάσουμε μια ιστορία χωρίς λόγια;Τα παιδιά θα πειραματιστούν και θα δοκιμάσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να αφηγηθούν βιβλία χωρίς λόγια δίνοντας έτσι τα ίδια μορφή στις ιστορίες. Θα χρησιμοποιήσουν τον προφορικό λόγο για να αφηγηθούν και μέσα από τη διαδικασία αυτή θα έρθουν σε επαφή με χωρικές και χρονικές έννοιες. Ακόμη, μέσα από παιχνίδια θα «μπερδέψουν» τις ιστορίες και θα τις ανακατασκευάσουν δίνοντάς τους νέα μορφή!

Εικαστικά με τη κ. Ναταλία για το Νηπιαγωγείο κάθε Τρίτη και τα Προνήπια κάθε Πέμπτη:

Τα παιδιά θα δημιουργήσουν σταδιακά και από κοινού χωρισμένα σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες ένα «πίνακα» γνωριμίας με διαφορετικά υλικά και καλλιτέχνες. Οι έννοιες της «συμπληρωματικότητας» και της «ομάδας» θα είναι η αφορμή για το ξεκίνημά μας. Οι εικόνες και οι φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσουμε θα βρίσκονται σε εξέλιξη και διάδραση μεταξύ των παιδιών. Με δημιουργικότητα, φαντασία και συνεργασία θα ανακαλύψουμε μαζί με ποικίλους τρόπους τη διαφορετικότητά σε εμάς, στη φύση και στα έργα διάφορων καλλιτεχνών.

Εργαστήρι Παιχνιδιών Κίνησης, Σκέψης, Κρίσης με την κ.Ηρώ για το Νηπιαγωγείο κάθε Παρασκευή και τα Προνήπια κάθε Δευτέρα:
Στο εργαστήρι του Οκτώβρη θα γίνει μια πρώτη προσέγγιση των παιδιών με παιχνίδια που αφορούν τη δυναμική της ομάδας.
 Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τον εαυτό μας σε σχέση με τον “άλλον”, με το χώρο και τον χρόνο μας. 
Αξιοποιώντας τα εργαλεία του παιχνιδιού και της μουσικής, θα καλλιεργήσουμε τη φαντασία μας και θα προσεγγίσουμε έννοιες όπως η έκφραση, η αποδοχή και η ομαδικότητα. 
Όμως, πάνω από όλα, θα παίξουμε!



 

Εκδρομές-Επισκέψεις

Την Τρίτη 5/10 η ομάδα της Μελίνας θα επισκεφθούν το πάρκο ρεματιάς στα πλαίσια του προτζεκ τους για τα σαλιγκάρια.

Το πάρκο ρεματιάς θα επισκεφθούν αντίστοιχα και η ομάδα του Νηπιαγωγείου και η ομάδα της Κέλλυς. Θα ενημερωθείτε για τις ημερομηνίες.

Την Τρίτη 12/10 η ομάδα της Μελίνας θα επισκεφτεί το Μουσείο

Παιδικής Τέχνης για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα ‘’Μόνος ή μοναδικός; Διαφορετικότητα και Ρατσισμός.’’ Τα παιδιά θα γνωρίσουν και θα

κατανοήσουν τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού μέσω της σύγχρονης εκπαιδευτικής προσέγγισης «μαθαίνοντας μέσω της Τέχνης».

Εισιτήριο: 6ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

Την Τετάρτη 13/10 η ομάδα του Νηπιαγωγείου θα επισκεφθεί

το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ‘’Βλέπω, παίζω, ανακαλύπτω… με την Σύγχρονη Τέχνη’’.

Εισιτήριο: 4 ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

Την Τρίτη 19/10 η ομάδα της Κέλλυς θα επισκεφθεί το Μουσείο Παιδικής Τέχνης για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα ‘’Μόνος ή μοναδικός; Διαφορετικότητα και Ρατσισμός.’’ Τα παιδιά θα γνωρίσουν και θα κατανοήσουν τις έννοιες της διαφορετικότητας και του ρατσισμού μέσω της σύγχρονης εκπαιδευτικής προσέγγισης «μαθαίνοντας μέσω της Τέχνης».

Εισιτήριο: 6ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

Την Πέμπτη 21/10 το πρωί στο σχολείο όλα τα παιδιά θα

παρακολουθήσουν την κουκλοθεατρική παράσταση “Το Βροχογιγαντάκι που τραγουδούσε στις ανεμώνες” με τον κ. Χρήστο Αυτσίδη.

Η παράσταση επενδύεται με ζωντανή μουσική

από κιθάρα, φυσαρμόνικα, φλογέρα, μπαγλαμαδάκι.
Ένα βραχογιγαντάκι βλέπει τον απίστευτο χορό μιας

ανεμώνας και ενθουσιάζεται. Θέλει να χορέψει κι αυτό, όμως δεν μπορεί είναι δυσκίνητο, άγαρμπο κι έτσι το ρίχνει στο τραγούδι… τραγουδάει συνεχώς σε όλους! Έρχονται οι άνθρωποι και θέλουν να γκρεμίσουν τους βράχους για να βρουν πολύτιμα μέταλλα… Όταν, όμως, ακούν το τρυφερό τραγούδι του βραχογιγαντάκου στις ανεμώνες, συγκινούνται, καθηλώνονται και αποχωρούν… Έτσι η κοινωνία των βράχων σώζεται και το βραχογιγαντάκι τραγουδάει ενθουσιασμένο και όχι μόνο… τώρα θέλει να πετάξει και με αερόστατο!
Το έργο τονίζει: Την διαφορετικότητα του καθενός, το δικαίωμα της να υπάρχει και να γίνεται αποδεκτή.

Εισιτήριο: 8 ευρώ (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

Γωνιές στον κήπο

Κήπος

Στο κήπο του Νηπιαγωγείου θα οργανώσουμε με τη βοήθεια

του κηπουρού μας χώρο για λαχανόκηπο!…Λάχανο, μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο ,κουνουπίδι. Η κάθε ομάδα έχει αναλάβει να φυτέψει, να φροντίζει αυτό που φύτεψε, αλλά να έχει και την ευθύνη. Να ενημερώνεται για την εξέλιξη και τις ανάγκες των φυτών, συνδέοντας όλη τη διαδικασία

με το περιβάλλον, τη διατροφή, τον κύκλο της ζωής…

Στο αίθριο υπάρχουν ήδη επιδαπέδια παιχνίδια που τα προνήπια τα χρησιμοποιούν στα πλαίσια οργανωμένων δραστηριοτήτων ενώ τα παιδιά

του νηπιαγωγείου από το πρωί αυτοοργανώνονται, χωρίζονται

σε μικρές ομάδες και τα λειτουργούν αυτόνομα. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου στον ίδιο χώρο θα δημιουργήσουν μια σπείρα με αριθμούς

από το 1-23, όσα είναι και τα ίδια. Ενώ τα προνήπια θα κάνουν

το δικό τους σαλιγκάρι στα πλαίσια του πρότζεκ τους.

Στην γωνιά της παρατήρησης των θησαυρών του κήπου ,τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν τα διάφορα φυτά και λουλούδια που

έχει ο κήπος και να θέσουν τα δικά τους ερωτήματα σε σχέση με

αυτά που παρατηρούν.

Στο ρυάκι πόλεις χτίζονται και γκρεμίζονται, γέφυρες ανυψώνονται και φράγματα δημιουργούν τεχνητές λίμνες… δίνοντας στα παιδιά
την ευκαιρία να πειραματιστούν με το νερό και να προσεγγίσουν

έννοιες της φυσικής και της μηχανικής.

Το χειμερινό μαγαζάκι στήνετε ….στο μενού προστίθεται ζεστή φασολάδα, τσάι με μέλι και βότανα και ζεστή σοκολάτα!!!!!

Στο θεατράκι τα παιδιά θα απολαύσουν παραμύθια με τα κουβερτάκια τους…… και θα ζεστάνουν τον φθινοπωρινό καιρό με τις μουσικές τους!!!!

Προσέλευση

Είναι πολύ σημαντικό για μας, αλλά κυρίως για τα παιδιά, να είναι εδώ έγκαιρα

για να τρώνε το πρωινό τους με την ομάδα τους, αλλά και να συμμετέχουν

στο ξεκίνημα της ημέρας που κάνει κάθε πρωί η ομάδα τους.

Για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου & των Προνηπίων, μέχρι τις 8:30. Η ώρα προσέλευσης πρέπει να τηρείται αυστηρά.

 

 

Τον Οκτώβριο θα γίνουν οι παρουσιάσεις και ενημερώσεις

του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου από τις δασκάλες

και τους συνεργάτες του σχολείου. Οι παρουσιάσεις θα γίνουν διαδυκτιακά. Είναι αναγκαίο να μας δηλώσετε την επιθυμία συμμετοχή σας, για να σας στείλουμε τον κωδικό σύνδεσης.

Ημερομηνίες που πρέπει να κρατήσετε!

Για την Ομάδα του Νηπιαγωγείου: την Δευτέρα 18/10 στις 18:30.

Για τις Ομάδες των Προνηπίων: της κ. Μελίνας την Τετάρτη 20/10 στις 18:30 και της κ. Κέλλυς την Πέμπτη 21/10 στις 18:30.

Ενημέρωση Γονιών

Την Τετάρτη 6/10 θα έχετε τη πρώτη συνάντηση με τις δασκάλες των προνηπίων και του Νηπιαγωγείου. Η συνάντηση θα γίνει διαδικτυακά.