fbpx

Το γράμμα του μήνα

 

Ξέρω έχουμε πολλούς λόγους να μη νοιώθουμε και πολύ καλα….

Όμως θα προσπαθήσω να σας δείξω και μια άλλη οπτική (όχι ότι δεν μπορεί και εσείς να βρήκατε τη δική σας..).

 

Ζούμε σε συνθήκες που μας επιβάλλουν να ψάχνουμε για τα ‘’περάσματα ‘’,τη χαραμάδα αισιοδοξίας , να τη κάνουμε παράθυρο και ουρανό!

Και έτσι να διαπιστώνουμε ότι μπορούμε και ότι υπάρχουν ‘’περάσματα’’!

Μαθαίνουμε να τα αναζητούμε σε κάθε γκρίζο και να τα γεμίζουμε

με τα χρώματα που υπάρχουν σίγουρα μέσα μας.

Δεν υποτιμάμε ούτε αγνοούμε την πραγματικότητα. Επεμβαίνουμε,

την μετουσιώνουμε, της δίνουμε το νόημα που χρειαζόμαστε. Η κάθε στιγμή παίρνει το νόημα που της δίνουμε. Αν την ‘’ανοίξουμε και της δώσουμε διάρκεια’’.!

 

Η απειλή, η ανασφάλεια, ο κοινωνικός περιορισμός αφήνει τα αποτυπώματα του και σε μας και στα παιδιά μας.

Χρειάζεται να σκύψουμε με ρεαλισμό, αισιοδοξία και περιεχόμενο

για να μειώσουμε και σιγά-σιγά να εξαφανίσουμε το βάθος τους

και τις συνέπειες.

Μπορούμε να κάνουμε πολλά γι αυτό και εμείς και εσείς και μαζί!

 

Έννοια μας να ακουμπήσουμε στα συναισθήματα, τις επιθυμίες , τους φόβους, την ανασφάλεια και στις ανάγκες των παιδιών, με κατανόηση αποδοχήκαι εμπιστοσύνη.

Να παγιώσουμε μια ατμόσφαιρα και αίσθηση ασφάλειας, με σταθερές

και βεβαιότητες που όμως έχουν και εναλλακτικές. Με όνειρα, σχεδιασμούςκαι δράσεις, έτσι που τα μάτια να μαθαίνουν να ‘’βλέπουν’’ ,

να παρατηρούν, να ψάχνουν, να ανακαλύπτουν, να αποτυπώνουν εικόνες, συναισθήματα και χρώματα σε ζωγραφιές. Τα χέρια μαθαίνουν να χαϊδεύουν, να αγκαλιάζουν, να πιάνονται, να χτίζουν, να γκρεμίζουν

και να τα ξαναστήνουν. Σε μια διαδικασία για τα παιδιά που μόνο αυτή έχει σημασία γι αυτά. Να αλληλεπιδρούν, να συνεργάζονται, να σχετίζονται με άλλα παιδιά. Να ανακαλύπτουν τον κόσμο και τον εαυτό τους. ‘’Κοίτα τι μπορώ να κάνω!!! Είναι τόσο σπουδαίο αυτό!!!

 

Το σκηνικό αυτού του μικρόκοσμου και το δίχτυ προστασίας των παιδιών, είναι ανάγκη να χτίζεται και στο σχολείο και στο σπίτι.

Τα φύλλα των δέντρων που παρατηρούν τα παιδιά να κιτρινίζουν

και να πέφτουν στη γη, είπαν ‘’πέφτουν γιατί αρρώστησαν και πέθαναν…’’

Όμως τα φύλλα που πέφτουν κάθε φθινόπωρο, γίνονται λίπασμα

για τα καινούργια που θα βγουν την Άνοιξη…. Τα πουλιά που φεύγουν, θα ξανάρθουν και ποιος ξέρει τι θα έχουν να μας πουν! Τα κυκλάμινα δειλά-δειλά ξεπροβάλλουν εκεί που δεν τα περιμένεις….

 

Επιστρατεύουμε δυνάμεις, χτίζουμε ασφάλειες, κάνουμε όνειρα, είμαστε αισιόδοξοι!

Γιατί όπως λέει και ο ποιητής ‘’το φύλλο έτρεμε τόσο που το πήρε ο άνεμος, έτρεμε τόσο πώς να μην το πάρει ο άνεμος…’’ Γ. Σεφέρης


Καλό μας μήνα

Καψάλη Ντίνα

 

Η κάθε ομάδα σχεδιάζει και ανοίγει τον δικό της δρόμο. Προετοιμάζεται

για το επόμενο. Καθετί που κερδίζεται ακουμπά σε κάτι που έχει κερδηθεί.

 

Ομάδα παιδιών κ. Νίνας & κ. Ελένης (2- 2 ½ ετών): Ο μήνας που πέρασε ήταν γεμάτος με παιχνίδια γνωριμίας, συνεργασίας… εμπιστοσύνης… Γνωρίσαμε τους φίλους, τις δασκάλες, το σχολείο!!! Παιχνίδια που τα βοήθησαν να αντέξουν τον αποχωρισμό και να χτίσουν τους δεσμούς !!!Η ομάδα μας προσπαθεί να αποκτήσει μια ρουτίνα η οποία βοηθάει

στη συναισθηματική ασφάλεια των παιδιών… Ξεκινάμε με το πρωινό, ύστερα φτιάχνουμε τον κύκλο της παρεούλας μας και λέμε την «καλημέρα μας», τραγουδάμε, χορεύουμε, διαβάζουμε παραμύθια. Αργότερα το τρενάκι μας ενώνει και μας βγάζει στον κήπο… στη κουζινούλα, στο καράβι, στο δεντρόσπιτο… Η μέρα μας ολοκληρώνεται με ζωγραφική, παιχνίδι στις γωνιές με τα μωρά, μουσικά όργανα, οικοδομικό υλικό, κουκλοθέατρο, κινητικά παιχνίδια… Μέσα από ιστορίες και με την βοήθεια του μεταλλόφωνου, αλλά και άλλων μουσικών οργάνων ( μαράκα, τύμπανο, κουδουνάκια, φλογέρα, ντέφι) δουλεύουμε μουσικές έννοιες όπως: δυνατά(forte), μαλακά( piano) και ρυθμικές έννοιες (γρήγορα/αργά)…

Μέσα από τα παιχνίδια μας και τα εικαστικά της κ. Ναταλίας θα ανακαλύψουμε τα χρώματα !!!Το παιχνίδι μας στον κήπο, μας βοηθάει να παρατηρήσουμε τις αλλαγές της φύσης… «φυσούσε πολύ ο αέρας»… «έριξε τα φύλλα»… «γίνανε κόκκινα»… «έβαλα φόρμα για να μην κρυώνω»!! !

Τα παιδιά παρατήρησαν ότι στο λαχανόκηπο δεν έχει ντομάτες, πιπερίες… «μπορούμε να φυτέψουμε καρότα το χειμώνα» μας είπε ένας φίλος…«να φυτέψουμε μαρούλια να τρώει και η χελώνα μας»… είπε ένας άλλος…

 

Θα ζητήσουμε την βοήθεια του κηπουρού μας!!!

Μέσα λοιπόν από το κουκλοθέατρο, το κολάζ, τη ζωγραφική, τα παραμύθια, τα κινητικά παιχνίδια, τα τραγούδια μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να επικοινωνούμε, να νιώθουμε όλο και περισσότερη ασφάλεια και να είμαστε χαρούμενοι!!!

KAΛΟ ΜΗΝΑ!!!

Νίνα Λυμπέρη & Ελένη Κοντού

 

Ομάδα Παιδιών κ. Ελισάβετ (2 ½ -3 χρονών):Η ομάδα σχεδόν ολοκληρώθηκε! Μια μπάλα ερχόταν στην παρέα μας και πήγαινε από παιδί

σε παιδί για να μάθει τα ονόματά μας… Ένα παιχνίδι που μας βοήθησε

να γνωριστούμε!

Οι ρουτίνες που θέσαμε από τις πρώτες κιόλας μέρες βοήθησαν τα παιδιά

να νιώσουν ασφάλεια, να εξοικειωθούν με το χώρο και να δώσουν δομή

στην ημέρα τους!

Στον τοίχο υπάρχει το απουσιολόγιο με τις φωτογραφίες των παιδιών,

 

το οποίο και αυτό μας βοηθά να θυμόμαστε τα μέλη της ομάδας μας… μετράμε τους φίλους της ομάδας που είναι στο χώρο, αλλά και αυτούς που απουσιάζουν!

Μάλιστα όταν λείπει κάποιος, πηγαίνουν στη φωτογραφία και ρωτούν «Πού είναι ο Σπύρος;»

Δίπλα από το απουσιολόγιό μας υπάρχει το ημερολόγιο με τις μέρες της εβδομάδας εκεί μέσα από τα τραγούδια ερχόμαστε πρώτη φορά σε επαφή με τις ημέρες μέσα από τραγούδια και συζητάμε για το «πρόγραμμα» της κάθε μέρας!!

Ένα κομμάτι που θα μας απασχολήσει αυτό το μήνα είναι η αυτονομία… μέσα από παρότρυνση, ενθάρρυνση και το μοίρασμα των αρμοδιοτήτων της ομάδας. Τα παιδιά να πλένουν τα χέρια τους, να τρώνε το φαγητό τους, να βγάζουν και να βάζουν τα παπούτσια τους… να βγάζουν την πάνα τους και να χρησιμοποιούν την τουαλέτα… όλα αυτά τα καταφέρνουν ΜΟΝΑ τους !

Για το κάθε βήμα τους χρειάζονται την εμπιστοσύνη μας.

Η συνύπαρξή μας συνεχώς βελτιώνεται… Μαθαίνουμε να επικοινωνούμε,

να ζητάμε, να μιλάμε με λόγια και όχι με τα χέρια μας…

«Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας;»… «Πως μπορούμε να ζητήσουμε ένα παιχνίδι που θέλουμε όταν το έχει ένα άλλο παιδί;;»… «Με ποιον τρόπο μπορούμε να αγκαλιάσουμε τους άλλους;»…

Με ομαδικά παιχνίδια και παιχνίδια που χρειάζεται τα παιδιά να συνεργαστούν σε μικρές ομάδες… με τη βοήθεια βιβλίων… κουκλοθέατρου, μουσικοκινητικών παιχνιδιών και της ζωγραφικής !!! Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε, να γνωριζόμαστε, να σχετιζόμαστε, να εκφραζόμαστε ανακαλύπτοντας δεξιότητες, καινούριους κόσμους, ερμηνείες και τρόπους έκφρασης.

Καλό μήνα!!!

Ελισάβετ Μπούτση & Χριστίνα Κοντομανώλη

 

Ομάδα παιδιών κ. Μαρικαίτης & κ. Δέσποινας (3- 3 ½ ετών):

Ο Σεπτέμβρης, μήνας και χρόνος γνωριμίας! Εξερευνήσαμε τους χώρους

του σχολείου, τις γωνιές του κήπου και φυσικά… την τάξη μας! Παιχνίδια γνωριμίας και αλληλεπίδρασης γέμισαν τις μέρες μας, βάζοντας τα θεμέλια σχέσης και της φιλίας. Μέσα σε αυτό το μήνα, μαζί με τα παιδιά καταφέραμε να χτίσουμε βήμα βήμα τις ρουτίνες της ομάδας μας. Κάθε μέρα ένα καινούριο παιχνίδι ξεκινά! Τι θα φέρει μαζί του ο Οκτώβρης; Αυτό το μήνα η ομάδα μας θα ξεκινήσει Εικαστικά, Μουσική και Αγγλικά ! και πολλές ακόμα μικρές εκπλήξεις και παιχνίδια, στοχεύοντας στην ανάπτυξη της αυτονομίας,

της συνεργασίας και της λεκτικής επικοινωνίας.

Δουλεύοντας την κατάκτηση της αυτονομίας και της αυτοεξυπηρέτησης αφήνουμε τα παιδιά να δοκιμάσουν και να πειραματιστούν με μικρές καθημερινές δοκιμασίες. Να φορέσουν μόνα τους τα παπούτσια, το μπουφάν, να πλυθούν, ακόμα και να σερβίρουν το φαγητό στο τραπέζι. Χρησιμοποιούμε λεκτικά εργαλεία όπως «Παρακαλώ», «Ευχαριστώ», ή φράσεις κλειδιά όπως «Μου δίνεις το …. , παρακαλώ;». Χρησιμοποιούμε φράσεις που βοηθούν στην ανάπτυξη του λόγου, της κριτικής σκέψης και εκφράζουν πραγματικό ενδιαφέρον. Αντί για «Πέρασες όμορφα;» μπορούμε να πούμε «Ποιο παιχνίδι σου άρεσε περισσότερο σήμερα;» Θα βοηθούσε να τα προσπαθείτε και εσείς.

Καλό μήνα

Μαρικαίτη Γριακιώτη& Δέσποινα Τόβα

 

Ομάδα παιδιών κ. Φωτεινής και κ. Ελευθερίας (3 1/2 ετών): υποδεχτήκαμε τον προηγούμενο μήνα με χαρά αφού βρεθήκαμε και πάλι στο σχολείο μας, αφού μεγαλώσαμε κι άλλο όπως έχουν ήδη καταλάβειτα παιδιά. Γνωριστήκαμε όλοι ξανά μέσα από παιχνίδια γνωριμίαςκαι εμπιστοσύνης και επαφής. Παίξαμε μαζί σε διάφορα σημεία του σχολείου και του κήπου για να οικειοποιηθούμε ξανά τους διαφορετικούς χώρους του, να γνωρίσουμε την καινούργια μας τάξη και να συνηθίσουμε σιγά σιγάτα σημεία που θα αφήνουμε την τσάντα μας, τις ζακέτες μας.

Προέκυψαν οι πρώτες δυσκολίες επικοινωνίας κάτι που δείχνει ότι τα παιδιά πλέον αλληλεπιδρούν κι έχουμε αρχίσει μέσα από αυτές τις καταστάσειςνα βρίσκουμε τρόπους να τις διαχειριζόμαστε αλλά και να δημιουργούμε μαζί τους κανόνες της δικής μας ομάδας.

O επόμενος μήνας μας βρίσκει να ασχολούμαστε με τα λαχανικά.

Τα περισσότερα παιδιά την ώρα του φαγητού ξεχωρίζουν με τρομερή λεπτομέρεια τα πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα στοιχεία του πιάτου τους . Όταν ακούν τη λέξη λαχανικό μια φατσούλα αηδίας δημιουργείται στα πρόσωπά τους. Μια από τις τελευταίες ημέρες του Σεπτέμβρη ο Σνιφ Κλαψ το παρατήρησε αυτό και ξεκίνησε μια μικρή κουβέντα με τα παιδιά που είχε πολύ ενδιαφέρον. Αυτή η κουβεντούλα είναι μια αφορμή για να ξεκινήσουμε μια έρευνα σχετική με τα λαχανικά και γιατί τα χρησιμοποιούμε

στην μαγειρική μας.

Θα διερευνήσουμε αυτό το θέμα οργανώνοντας τις απορίες των παιδιών

και ψάχνοντας να βρούμε απαντήσεις μέσα από παιχνίδια, παραμύθια, παρατήρηση, κατασκευές.. Θα γνωρίσουμε τα σχήματά τους και θα βρούμε τρόπους να τα ζωγραφίσουμε αλλά και θα αναζητήσουμε πολύ δελεαστικές συνταγές να μαγειρέψουμε, ώστε να δούμε ότι με τα λαχανικά μπορούμε να δημιουργήσουμε πολύ νόστιμα πιάτα που όλα τα παιδιά θα θέλουννα δοκιμάσουν.

Στον λαχανόκηπο μας θα φυτέψουμε εποχιακά λαχανικά με τη βοήθεια του κηπουρού μας! Θα παρατηρούμε το μεγάλωμα τους και θα τα φροντίζουμε και όταν θα είναι έτοιμα… θα τα δοκιμάσουμε! Είτε ωμά είτε μαγειρεμένα!

Σίγουρα θα χρειαστούμε και τη δική σας βοήθεια..! Θα σας ενημερώσουμε σχετικά!

Καλό μας μήνα

Φωτεινή Λιγνού & Ελευθερία Τερτίγκα

 

 

Μουσική- Εικαστικά- Αγγλικά

 

Από τον Οκτώβρη στην καθημερινότητα των παιδιών μπαίνουν τα Αγγλικά,

η Μουσική και τα Εικαστικά. Αναλυτικά το πρόγραμμα της κάθε ομάδας:

 

Τα Αγγλικά με την κ. Χαρά Μαλτέζου:

Η ομάδα της κ. Ελισάβετ & κ. Χριστίνας: Κάθε Δευτέρα & Πέμπτη

Η ομάδα της κ. Μαρικαίτης & κ. Δέσποινας: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη

Η ομάδα της κ. Φωτεινής & κ. Ελευθερίας: Κάθε Δευτέρα & Πέμπτη

 

Η Μουσική με τον κ. Γιώργο Σίνο:

Η ομάδα της κ. Ελισάβετ & κ. Χριστίνας: Κάθε Πέμπτη

Η ομάδα της κ. Μαρικαίτης & κ. Δέσποινας: Κάθε Πέμπτη

Η ομάδα της κ. Φωτεινής & κ. Ελευθερίας: Κάθε Πέμπτη

Η ομάδα των παιδιών της κ Νίνας & κ. Ελένης θα ξεκινήσει λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά.

 

Τα Εικαστικά με την κ. Ναταλία Φραγκαθούλα:

Η ομάδα της κ. Ελισάβετ & κ. Χριστίνας: Κάθε Παρασκευή

Η ομάδα της κ. Μαρικαίτης & κ. Δέσποινας: Κάθε Παρασκευή

Η ομάδα της κ. Φωτεινής & κ. Ελευθερίας: Κάθε Τρίτη

Η ομάδα της κ. Νίνας & κ. Ελένης: Κάθε Τρίτη

 

Δραστηριότητες στη Μουσική

Ομάδες παιδιών κας. Φωτεινής, κας Ελισάβετ και κ. Μαρικαίτης- Δέσποινας:  Για τα παιδιά των μικρότερων ομάδων , οι δραστηριότητες θα επικεντρωθούν κυρίως στην προσαρμογή και στο χτίσιμο της εμπιστοσύνης μέσα στην ομάδα.Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά αυτής της ηλικίας να νιώσουν ασφάλεια πρώτα από όλα πριν ξεκινήσουμε να παίζουμε μουσική. Οι δραστηριότητες που θα γίνουν σε σχέση με το μουσικό αντικείμενο, θα αφορούν κυρίως το ηχόχρωμα. Δραστηριότητες όπου

τα παιδιά θα μάθουν πρώτα να «ακούνε», να αποκωδικοποιούν το μουσικό ερέθισμα, να το αναγνωρίζουν και στη συνέχεια να το χρησιμοποιούν ανάλογα με τις απαιτήσεις των projects. Επίσης δραστηριότητες ακουστικής μνήμης και ακουστικού προσανατολισμού δεν θα λείψουν από τα παιχνίδια μας.

Καλή αρχή

Γιώργος Σίνος

 

Δραστηριότητες στα Εικαστικά

Με τα παιδιά των ομάδων της κ. Φωτεινής και κ. Μαρικαίτης- Δέσποινας θα «παίξουμε» με τα σχήματα, τα ύψη και τα ποικίλα μεγέθη χρησιμοποιώντας μικρά, μεσαία μεγάλα ακόμα και τεράστια χαρτιά.

Τα δέντρα, τα φύλλα και τα χρώματα της φύσης θα μας δώσουν την αφορμή για να δημιουργήσουμε τα δικά μας τυχαία και διαφορετικά σχήματα στα έργα μας. Η φύση στα έργα του Hundertwasser θα είναι η έμπνευσή μας.

 

Στις ομάδες της κ. Νίνας και κ.Ελισάβετ τα παιδιά θα παρατηρήσουν

τα φύλλα του φθινοπώρου στον κήπο μας. «Παίζοντας» με τα χρώματα

των φύλλων, τα σχήματα και τα διαφορετικά μεγέθη θα δημιουργήσουμε

τα πρώτα μας πολύχρωμα έργα. Θα γνωρίσουμε διαφορετικές υφές,

θα προσεγγίσουμε την έννοια των μικρών και μεγάλων σχημάτων μέσα από τη χρήση φυσικών υλικών και διαφορετικών χρωμάτων.

Καλή αρχή

Ναταλία Φραγκαθούλα

 

 

Δραστηριότητες στα Αγγλικά

Ο μήνας Οκτώβριος σηματοδοτεί την πρώτη μας επαφή με μια νέα γλώσσα,τα Αγγλικά! Θα ακούσουμε καινούριες λέξεις, καινουρια τραγούδια και θα παιξουμε παιχνίδια σε μια άλλη γλώσσα διαφορετική από τη δίκη μας.

 

 

Θα μας φανεί ίσως περίεργη στην αρχή, ίσως δυσκολευτούμε να κατανοήσουμε αμέσως αυτόν τον νέο τρόπο επικοινωνίας.. αλλά στο τέλος θα προσαρμοστούμε και ίσως καταφέρουμε να συνηθίσουμε τον νέο χαιρετισμό (Hello! Good morning!) και τον διαφορετικό τρόπο να μετράμε (one, two,three..) Ίσως μάλιστα καταφέρουμε να παίξουμε και «Κρυφτό»στα Αγγλικά!! Παμε λοιπόν να βαλουμε στην καθημερινότητα μας έναν καινούριο τρόπο επικοινωνιας! Καλή μας αρχή! 

Καλό μήνα, 

Χαρά Μαλτεζου 

 

Μεσημεριανά εργαστήρια

 

Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσουν σταδιακά και τα μεσημεριανά εργαστήρια!

Η έναρξη τους θα ακολουθεί τους ρυθμούς προσαρμογής και της εξοικείωσης των παιδιών στα καινούρια ερεθίσματα.

Στα μεσημεριανά εργαστήρια θα συμμετέχουν όσα παιδιά δεν κοιμούνται.

Θα γίνονται 14:00-15:00 το μεσημέρι και είναι καλό να μην διακόπτεται η ροή του εργαστηρίου. Καλύτερα τα παιδιά να αποχωρούν πριν ή μετά την έναρξη του εργαστηρίου.

Θα λάβετε και το πρόγραμμα!

 

Αναλυτικά το κάθε εργαστήρι:

 

«Yoga για αρχάριους» με την κ.Ελισάβετ: Μέσα από το εργαστήρι

της Yoga, θα ερχόμαστε πιο κοντά στο σώμα μας και θα μαθαίνουμε

τις δυνατότητές του… Όλα θα γίνονται με παιδαγωγικό τρόπο…

θα μεταμορφωνόμαστε σε ζώα… αντικείμενα και στοιχεία της φύσης μέσα

από διαφορετικές στάσεις της yoga !!!…Φανταστικές ιστορίες

θα μας ταξιδεύουν σε θάλασσες… βουνά… λίμνες… ερήμους… ζούγκλες

και το σώμα μας θα μεταμορφώνεται ανάλογα…!!! Κύρια στοιχεία θα αποτελέσουν η δυναμικότητα και η ταχύτητα η οποία θα διατηρήσει ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών!!!… Επιπλέον, θα μάθουν πώς να συντονίζουν δύο ή περισσότερα σημεία του σώματός τους ταυτόχρονα… να συγκεντρώνονται… να ισορροπούν… να διαχειρίζονται… να εκφράζουν τα συναισθήματά τους…να χαλαρώνουν και πάνω από όλα να το διασκεδάζουν..!!!

 

«Στη βιβλιοθήκη της Σουμουτού» με την κ. Φωτεινή:Για όσους

δεν γνωρίζετε τη Σουμουτού, είναι μια υπέροχη μαγισσούλα η οποία γνωρίζει τα πιο διασκεδαστικά παιχνίδια του κόσμου, τα πιο όμορφα παιδικά τραγούδια και στο κάστρο της έχει την πιο μεγάλη βιβλιοθήκη με παραμύθια. Παραμύθια από πολύ παλιά από την εποχή του Charles Perrault μέχρι σήμερα με του Ευγένιου Τριβιζά. Φέτος αυτή η τεράστια βιβλιοθήκη είναι και στη δική μας διάθεση..

 

 

Άραγε σε τι χρησιμεύει η αφήγηση παραμυθιών στην παιδική ηλικία;

Ένα παραμύθι εκτός από το γεγονός ότι διευρύνει τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών, καλλιεργώντας τη φαντασία τους, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους αλλά και την κριτική και δημιουργική του σκέψη έχει μεγάλο αντίκτυπο και στον ψυχισμό των παιδιών. Ένα παραμύθι μπορεί να συμβάλλει

στη συναισθηματική ωρίμανση των παιδιών. Μέσα από τις αγαπημένες του ιστορίες, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν

και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Επιπλέον, με το να προβάλλουν τους εαυτούς τους στους ήρωες των παραμυθιών, τα παιδιά δουλεύουν τους πραγματικούς τους φόβους και τις εσωτερικές τους συγκρούσεις.

Το παραμύθι αποτελεί ένα μέσο, ώστε το παιδί να αποφορτιστεί από το άγχος και τις πιέσεις της καθημερινότητας, καθώς οι ιστορίες μεταφέρουν το παιδί σε μαγικούς κόσμους και τοποθεσίες,  αναπτύσσοντας ταυτόχρονα τη φαντασία τους.

Φέτος λοιπόν, στο εργαστήρι Παραμυθιού, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία

να έρθουν σε επαφή με βιβλία κατάλληλα για την δική τους ηλικία, θα γνωρίσουν ήρωες που βρίσκονται σε «περίεργες» καταστάσεις, θα ψάξουμε όλοι μαζί να βρούμε λύσεις για τα δικά τους προβλήματα, θα γνωρίσουμε τον τρόπο να φροντίζουμε τα βιβλία και τέλος όλοι μαζί θα οργανώσουμε και μια δανειστική βιβλιοθήκη, ώστε τα παιδιά να παίρνουν βιβλία στο σπίτι και να έχετε όλοι μαζί την ευκαιρία να ταξιδέψετε στον υπέροχο κόσμο των παραμυθιών.

 

Γλυπτική με πηλό με την κ. Δέσποινα: Ο πηλός είναι ένα υλικό το οποίο χρησιμοποιείται κατά τους αιώνες τόσο για την κατασκευή εργαλείων και χρηστικών αντικειμένων, όσο και για την δημιουργία έργων τέχνης.

Σε αυτό το εργαστήρι θα ταξιδέψουμε στο χρόνο και σε κάθε γωνιά του πλανήτη εξερευνώντας τις δυνατότητες της τρισδιάστατης κατασκευής.

Από τα αιγυπτιακά αγάλματα, τις αφρικανικές μάσκες και τα αρχαία ελληνικά παιχνίδια μέχρι και τα σύγχρονα έργα τέχνης, τα παιδιά θα πειραματιστούν και θα δημιουργήσουν τα δικά τους μοναδικά έργα, αναπτύσσοντας δεξιότητες παρατήρησης, οπτικό-κινητικού συντονισμού, λεπτής κινητικότητας και συναισθηματικής έκφρασης.

Πριν από όλα αυτά όμως θ’ ανακαλύψουμε … Τί είναι ο πηλός;

Πώς φτιάχνεται; Πώς μπορούμε να τον χρησιμοποιήσουμε;

 

Κατασκευή κούκλας με την κ. Μαρικαίτη: Το συγκεκριμένο εργαστήρι θα κατασκευάζουμε διαφόρων ειδών κούκλες (δαχτυλόκουκλες, γαντόκουκλες, κούκλα marota κλπ.) από διάφορα υλικά, θα τους δίνουμε ονόματα, θα τις εμψυχώνουμε και θα δραματοποιούμε τις ιστορίες τους.

Το συγκεκριμένο εργαστήρι έχει πολλαπλούς στόχους καθώς αντλεί στοιχεία από διάφορες τέχνες (εικαστικά κατασκευή κούκλας και σκηνικών, θέατρο, μουσική). Μερικοί από τους στόχους είναι η καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών, η εξοικείωση και ο πειραματισμός με διάφορα υλικά (υφάσματα, χαρτοπολτό, πηλό, ζυμάρι, ανακυκλώσιμα υλικά, τέμπερες, χρυσόσκονες, ακόμα και πεσμένα φύλλα), η ενίσχυση της λεκτικής επικοινωνίας, η έκφραση των συναισθημάτων μέσα από το συμβολικό παιχνίδι με τις κούκλες που θα κατασκευάζουν, η καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας και η συνεργασία των παιδιών για τη δημιουργία κούκλας από κοινού.

Η πρώτη μας επαφή θα γίνει γνωρίζοντας το σώμα μας και τις δυνατότητές του μέσα από θεατρικές ασκήσεις.

 

 

Γωνιές στο κήπο

 

Ο Σεπτέμβρης ήταν ένας μήνας γνωριμίας και εξοικείωσης με τις γωνιές του σχολείου και του κήπου !!! Ανακαλύψαμε και παίξαμε στις ήδη υπάρχουσες γωνιές και… από ερεθίσματα των παιδιών μας δόθηκε αφορμή για να τις εμπλουτίσουμε ακόμη περισσότερο ! Ο κήπος μας γίνεται σιγά- σιγά χειμωνιάτικος… Σχεδιάζουμε:

 

Μια μικρή πολιτεία

Το δεντρόσπιτο θα διαμορφωθεί ως πειρατικό καράβι και η κουζινούλα ως εστιατόριο… Μπορούμε να εξοπλίσουμε το πειρατικό μας καράβι με τηλέφωνα, φακούς, γάντζους, τιμόνι (αριστερά / δεξιά), τηλεσκόπια ή ό,τι άλλο σκεφτούν τα παιδιά. Θα κατασκευάσουμε τον εξοπλισμό αυτό με τη βοήθεια των παιδιών, χρησιμοποιώντας διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά

( ρολό από χαρτί, πλαστικά μπουκάλια κ.α.).. Από το καράβι μας δε γίνεται να λείπουν τα πανιά, επομένως θα προσθέσουμε μια κουρτίνα , η οποία θα μας βοηθά να κρυβόμαστε από τους υπόλοιπους πειρατές! Αφού τα ετοιμάσουμε όλα αυτά …..’’τα πανιά ανοίγουμε και κρα- κρα-κρα, πλέουμε σα γλάροι στα ανοιχτά…!’’

 

Θέατρο σκιών – κουκλοθέατρο
Στο χορτάρι στον πίσω κήπο, εκεί που τώρα είναι τα σχοινιά, μπορούμε να βάλουμε ένα μεγάλο λευκό πανί – σεντόνι που να μπορούμε να το μαζεύουμε και να το απλώνουμε όποτε θέλουμε. Πώς πρέπει να χτυπάει ο ήλιος για να βγαίνουν οι σκιές μας από το σεντόνι; Αν βάλουμε το φως ενός φακού τι θα γίνει; Τι σχήματα κάνουν οι σκιές μας; Μπορούν

να μιλήσουν; Τι είναι το θέατρο σκιών;
Μπορούμε να φτιάξουμε δικές μας φιγούρες και να τις έχουμε σε ένα κουτί για όλα τα παιδιά του σχολείου. Το κουτί μπορεί να ενισχύεται από όλες τις ομάδες. Κάθε φορά θα προκύπτουν άλλες ιστορίες… Μπορούμε επίσης να κάνουμε στο σεντόνι τρύπες, για να βγαίνουν οι φιγούρες μέσα από αυτές, χωρίς να φαίνονται τα πρόσωπά μας.

 

 

Γωνιά Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Τον κήπο τον απολαμβάνουν ολες οι ομάδες των παιδιών του σχολείου. Σχεδιάζουμε τρόπους για να συνυπάρχουμε, να αλληλεπιδρούμε και όλοι

να παίζουν σε όλες τις γωνιές και να κυκλοφορούν με ασφάλεια…

Τα παιδιά ήδη σε διάφορα σημεία του κήπου μιλάνε για φανάρια …σήματα Stop…είτε ως πεζοί …είτε ως αυτοκίνητα!!!

 

Μαγαζάκι στον κήπο.

Οι ομάδες μπορούν να το διαμορφώσουν, από κοινού, αλλά κάθε ομάδα μπορεί να σκεφτεί και πιο συγκεκριμένα τι θα πουλάει «το μαγαζάκι», ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών της ομάδας. Μπορούμε να το εξοπλίσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά που θα λειτουργούν ως συσκευασίες των προϊόντων που πουλάει το μαγαζάκι π.χ. κεσεδάκια από γιαούρτι, κουτάκια από χυμούς, κουτάκια από γάλα κλπ., αλλά και με προϊόντα που θα κατασκευάσουμε οι ίδιοι/ες, όπως και με άλλα πράγματα που χρειάζεται ένα «μαγαζάκι», τα οποία θα συζητήσουμε με τα παιδιά…

 

Παιχνίδια με το χώμα

Στα παιδιά αρέσει πολύ να παίζουν με το χώμα… Να σκάβουν για να βρουν κρυμμένους θησαυρούς …να δημιουργήσουμε διαδρομές με αυτοκινητάκια και φορτηγά!!!

 

 

Ανακυκλώνουμε…

 

Ανακύκλωση με τις συσκευασίες του απογευματινού των παιδιών

 

Κάθε μέρα, κάθε παιδί μετά το απογευματινό του, πλένει το κεσεδάκι του και το τοποθετεί στο σωστό καλάθι ανακύκλωσης. Στη συνέχεια, είτε κάθε παιδί ξεχωριστά, είτε με τη βοήθεια της Ναταλίας, χρησιμοποιούμε αυτά τα αντικείμενα για επανάχρηση.

Το χαρτί εννοείται οτι πηγαίνει στο καλάθι της Ανακύκλωσης. Υιοθετείστε και εσείς αυτές τις πρακτικές να γίνουν συνήθειες.

 

 

 

Εκδρομές- Θέατρα- Περίπατοι

 

Γι΄αυτό τον μήνα, και όταν τα παιδιά θα είναι έτοιμα να βγουν από το σχολείο, προγραμματίζουμε περιπάτους στο ρέμα και στο πάρκο δίπλα από το σχολείο μας για παρατήρηση, ερεθίσματα και εξερεύνηση!

 

 

Την Τετάρτη 20/10 το πρωί θα έχουμε ακόμα μια κουκλοθεατρική παράσταση στο σχολείο μας για όλα τα παιδιά. Από την κουκλοθεατρική ομάδα «Ουπς! το κουκλοθέατρο»

θα παρακολουθήσουμε την παράσταση «Ο Κότσυφας απαιτεί το Δάσος να σωθεί».

Μια παράσταση βασισμένη στη σειρά βιβλίων «Οικολογήματα» του Βασίλη Ηλιόπουλου.

Μετά τις μεγάλες πυρκαγιές ο Κότσυφας αναλαμβάνει δράση για να ξαναγεννηθούν και να προστατευτούν τα δάση. Ακολουθεί τη συμβουλή της Λευκής Παπαρούνας και, για να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους, προτείνει σε όλα τα πουλιά να σταματήσουν το κελάηδημα. Πρώτα από όλους τα παιδιά καταλαβαίνουν γιατί τα πουλιά κάνουν αυτή την πρωτότυπη απεργία, και αποφασίζουν να βοηθήσουν να σωθούν τα δάση. Εισ. 8 €

 

 

Ανακοινώσεις

 

 

Παρουσιάσεις Εκπαιδευτικού προγράμματος

 

Τον Οκτώβριο θα γίνουν οι παρουσιάσεις και ενημερώσεις

του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου από τις δασκάλες

και τους συνεργάτες του σχολείου. Οι παρουσιάσεις θα γίνουν μέσω ΖΟΟΜ.

Θα σας ενημερώσουμε για την ημερομηνία της κάθε ομάδας.

 

 

 

Ενημέρωση Γονιών

 

Τον Οκτώβρη θα έχετε την πρώτη συνάντηση για φέτος με τις δασκάλες του παιδιού σας σε προσωπικό ραντεβού, μέσω Zoom. Θα στείλουμε στον καθένα την ώρα του ραντεβού σας.

Τη Δευτέρα 11/9 για τους γονείς των παιδιών των ομάδων της κ. Φωτεινής & κ. Ελευθερίας και της κ. Ελισάβετ & κ. Χριστίνας

Την Τετάρτη 13/9 για τους γονείς των παιδιών των ομάδων της κ. Νίνας & κ. Ελένης  και της κ. Δέσποινας & κ. Μαρικαίτης.

Παρακαλούμε πολύ ενημερώστε μας έγκαιρα, αν δεν σας βολεύει η ώρα.

Εκείνη την ώρα χρειάζεται να είστε χωρίς τα παιδιά σας.

Μαζί με την ώρα θα σας στείλουμε και τις οδηγίες για να συνδεθείτε με email.

 

 

Προσέλευση

 

Είναι πολύ σημαντικό για μας, αλλά κυρίως για τα παιδιά, να είναι εδώ έγκαιρα για να τρώνε το πρωινό τους με την ομάδα τους, αλλά και να συμμετέχουν στο ξεκίνημα της ημέρας που κάνει κάθε πρωί η ομάδα τους.

Τα παιδιά πρέπει να είναι εδώ μέχρι τις 9:00.

 

 

 

 

Παιδίατρος

 

Η παιδίατρος, συνεργάτης του σχολείου, κ. Γκιουμέ θα είναι στον Παιδικό σταθμό κάθε 2η και 4η Τετάρτη του μήνα.

 

Καλό μήνα!