fbpx

Πόσο ψηλά θα γίνουν τα λαχανικά μας;

Μια έρευνα από την ομάδα των Προνηπίων

Το φθινόπωρο ο κήπος του σχολείου μας απέκτησε το δικό του λαχανόκηπο! Η ομάδα των προνηπίων φύτεψε τα λαχανικά της και πήρε συμβουλές από τον κηπουρό του σχολείου για τη φροντίδα που χρειάζονται για να μεγαλώσουν σωστά.

Και όλα πήγαιναν καλά, μέχρι που ο κορονοϊός μπήκε εμπόδιο στα σχέδια μας και τα σχολεία έκλεισαν!

Απορίες και ερωτήσεις των παιδιών κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης

Τα παιδιά διατύπωσαν ερωτήματα σχετικά με το λαχανόκηπο κατά την τηλεκπαίδευση:

«Ποιος θα ποτίζει τα λαχανικά μας τώρα που δεν είμαστε στο σχολείο;»

«Αν δεν τα φροντίζουμε θα πεθάνουν…»

Οι πληροφορίες λένε ότι τα φροντίζει ο κηπουρός μας και μάλιστα οι πατατιές έχουν γίνει τόσο ψηλές όσο ένα καλαμάκι!!…

Επιστροφή στο σχολείο: Παρατήρηση & διατύπωση ερωτήματος

«Τα λαχανικά μας έχουν μεγαλώσει πολύ! Η πατατιά πέρασε και το καλαμάκι…»

«Δεν μπορούν να σταθούν και πέφτουν….Μα πόσο θα μεγαλώσουν πια;»

Κάναμε, λοιπόν, προβλέψεις:

«Θα φτάσουν πάνω από τον τοίχο του σχολείου…»
«Θα γίνουν ψηλές όσο ένας θάμνος…»
«Οι πατατιές είναι γιγάντιες…! Θα γίνουν σαν δέντρα…»

Πώς θα μετρήσουμε, όμως, τα λαχανικά;

«Χρειαζόμαστε κάτι πιο ψηλό από το καλαμάκι…»

«Πρέπει να βάλουμε και αριθμούς για να μην μπερδευόμαστε…»

Συνεργαστήκαμε λοιπόν και φτιάξαμε το δικό μας «λαχανόμετρο»!

Στόχοι: Αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων, Προγραφή, Σειροθέτηση, Συνεργασία-Δημιουργία ομαδικού έργου

Που θα σημειώνουμε τις μετρήσεις μας;

«Πρέπει κάπου να τα γράφουμε για να τα θυμόμαστε…»

Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε έναν πίνακα καταγραφής των μετρήσεων μας.

«Και κάθε πότε θα τα μετράμε;»

Μετά από συζήτηση καταλήξαμε να τα μετράμε 1 φορά την εβδομάδα, κάθε Παρασκευή, για να παρατηρούμε το «μεγάλωμά» τους…

Εντοπίσαμε στο ημερολόγιο που φτιάξαμε τις Παρασκευές του Ιανουαρίου και σημειώσαμε τις ημερομηνίες…

Στόχοι: Αναγνώριση λέξεων & αριθμών, ανάγκη χρήσης γραπτού λόγου, προγραφή, εξοικείωση με την μορφή πίνακα διπλής εισόδου

Μετρήσεις – Καταγραφή – Παρατηρήσεις

Έτσι τις συγκεκριμένες ημέρες κάναμε τις μετρήσεις μας και καταγράψαμε τους αντίστοιχους αριθμούς στον πίνακά μας….

"Κοίτα η πατάτα έφτασε μέχρι το 9!"
«Τα καρότα είναι ακόμα στο 2..Δεν μεγάλωσαν καθόλου…Μήπως επειδή δεν τα ποτίσαμε;»

Στόχοι: Μέτρηση με χρήση μη τυπικών μονάδων μέτρησης, καταγραφή αποτελεσμάτων

Συνάντηση με τον κηπουρό – Αποτελέσματα – Συγκρίσεις

Ο κηπουρός μας πληροφόρησε ότι οι πατάτες μας είναι έτοιμες για συγκομιδή…

Έτσι κάναμε μια τελευταία μέτρηση πριν τις βγάλουμε και είδαμε ότι φτάνουν μέχρι τον αριθμό 9 του λαχανόμετρου…

– Πόσο ψηλές είναι δηλαδή; Τι άλλο έχει το ίδιο ύψος;;

Μετρήσαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας!

«Ο θάμνος έχει πιο μικρό ύψος..!»

Στόχοι: Συγκρίσεις μεγεθών, εξοικείωση με έννοιες «μικρότερος-μεγαλύτερος-ίσος»

«Ο Π. είναι πιο ψηλός από την πατατιά…Φτάνει μέχρι το 10..!»
«Η Κ. είναι τόσο ψηλή όσο η πατατιά..!»

Θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το σχολείο μας;

Στείλτε μας το μήνυμά σας και θα επικοινωνήσουμε σύντομα.