fbpx

Το γράμμα του μήνα

Ο χειμώνας σχεδόν παρόν.

Και η κανονικότητα είναι και αυτή: Βγήκαν τα μπουφάν, σε λίγο τα σκουφάκια και τα γάντια…

Η ατμόσφαιρα αλλάζει, τα φύλλα παίρνουν ένα πανέμορφο χρώμα και ‘’χορεύουν’’ στον άνεμο. ‘’Ταξιδεύουν’’ λένε τα παιδιά και μαζί με αυτά και εμείς!

Τα ομορφότερα μέρη που θα συναντήσουμε υπάρχουν μέσα μας και τα συναντάμε μόνο αν τα αναζητάμε.

Τα παιδιά μας δείχνουν τους τρόπους και τις διαδρομές.

Και εμείς γνωρίζουμε ότι οι ‘’Ιθάκες’’ βρίσκονται σ’ αυτές.

Παρατηρήστε τα παιδιά.

Τα έκπληκτα μάτια τους όταν ανακαλύπτουν κάτι που δεν ήξεραν, όταν τα καταφέρνουν στη προσπάθεια τους, όταν συναντιούνται με τους άλλους, όταν αισθάνονται όλο και πιο σημαντικά και αποδεκτά!

Η κάθε στιγμή, ακόμη και η πιο δύσκολη, έχει κάτι να μας δώσει , κάτι να μας πει. Σηματοδοτεί την επόμενη.

Πάρτε μια γεύση από τις δικές μας καθημερινές στιγμές.

Στα παιδιά αρέσουν τα χρώματα…οι Μουσικές, τα παιχνίδια. Οι αισθήσεις γίνονται πιο λειτουργικές και τα συναισθήματα ενεργά παρόντα.

.Διαπιστώνουν παίζοντας ότι οι μάγισσες υπάρχουν μόνο στα παραμύθια, τα φαντάσματα είναι μόνο σκιές που ακόμη και ένα μικρό φωτάκι μπορεί να διαλύσει. Αλλά και μια αγκαλιά, ένα χέρι, μια εξερεύνηση στο φώς του ήλιου, στο σχολείο ή στο δάσος….το ζεστό σπιτικό, μια ζεστή σοκολάτα, μια χουχουλιάρικη κουβερτούλα στην αγκαλιά των γονιών, οι φίλοι, τα ‘’ταξίδια’’ μαζί τους κάνουν θαύματα!!!

Έτσι, τότε μπορούν να παρατηρούν, τα φύλλα που τα ταξιδεύει ο άνεμος όπου θέλει και πάς και εσύ μαζί τους χωρίς να φοβάσαι….

..τα πουλιά που πετούν, ‘’πως μπορούν άραγε και δεν πέφτουν;’’…και ποιος ξέρει για πού ταξιδεύουν….

Έτσι μπορούν να αναρωτιούνται για τις κάθε λογής διαδρομές….των φύλλων, των πουλιών, τις δικές τους…..Απο το σχολείο στο σπίτι, στο Μουσείο…

Καταλαβαίνεις πόσο ανάγκη έχουν να γνωρίσουν το χώρο τους, να τον χαρτογραφήσουν, να βρουν τη θέση τους σ’ αυτόν, να προσδιοριστούν.

Ποιος είναι αυτός ο κόσμος;

Πώς θα τον περπατήσω;

Τι θα συναντήσω;

Πως θα τα καταφέρω;

Ποιος είμαι εγώ;

Κάθε μέρα μας δίνονται οι ευκαιρίες να χαρτογραφήσουμε το δρόμο που περπατάμε και όλο πιο πολύ να γνωρίζουμε τον εαυτό μας καλύτερα.

Μαθαίνουμε τρόπους να ‘’ψηλώνουμε’’ και η κάθε επόμενη μέρα να μας βρίσκει πιο ‘’πλούσιους’’.

Κάθε μέρα κάθε στιγμή λοιπόν Μαζί τους!!

Κάθε μέρα μαθήματα ζωής!

Και όπως λέει και ο ποιητής…

‘’…έχε το νου στο παιδί, υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα.’’

 

 

Καλό μήνα

Ντίνα Καψάλη

 

Νηπιαγωγείο:

Ομάδα Προνηπίων κ. Μελίνας: Τον Οκτώβριο ξεκίνησαν για την ομάδα μας… σαλιγκαροέρευνες!

Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, επιδαπέδια, επιτραπέζια και κινητικά, τα παιδιά προσέγγισαν την αριθμητική ακολουθία της πρώτης δεκάδας και το σχήμα της σπείρας!

Οι έρευνές μας για το σπίτι του σαλίγκαρου έχουν φτάσει σε κάποια συμπεράσματα… Τα παιδιά έχουν διακρίνει τους γυμνοσάλιαγκες από τα σαλιγκάρια, έχουν εντοπίσει που τους αρέσει να ζουν και με τι τρέφονται. Μάλιστα, είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε κάποια σαλιγκάρια από πολύ κοντα, χρησιμοποιώντας μεγεθυντικούς φακούς… και ανακαλύψαμε τα μαύρα “δόντια” του, με τα οποία κόβει το φύλλο για να το φάει!

Το Νοέμβρη, η έρευνά μας για το σαλιγκάρι θα συνεχιστεί…

Τώρα που έχουμε λύσει τα βασικά μας ερωτήματα… “Που ζει;”, “Τι τρώει;”, τώρα θα περάσουμε στα επόμενα ερωτήματα των παιδιών…

Ποιοι είναι οι φίλοι του;”

Τι του αρέσει; Τι δεν του αρέσει;”

Ποιοι είναι οι εχθροί του;”

Τι φοβάται;..”

Πώς κοιμάται το βράδυ;”…

Μέσα από τη διερεύνηση των ερωτημάτων αυτών για το συναισθηματικό και κοινωνικό κόσμο του σαλιγκαριού, τα παιδιά θα προβληματιστούν, θα αναζητήσουν πληροφορίες, θα βρουν απαντήσεις και… θα ανακαλύψουν στοιχεία και του δικού τους “κόσμου”, που ίσως αναζητούν!…

Στη γλώσσα, τα παιδιά θα αναπτύξουν το προφορικό και αφηγηματικό τους λόγο μέσα από τις αναζητήσεις, τις κουβέντες και τις ιστορίες γύρω από το σαλιγκάρι. Θα προσεγγίσουν νέες λέξεις και θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, ενώ θα έρθουν σε επαφή και με το γραπτό λόγο και με την αναζήτηση πληροφοριών σε διάφορες πηγές. Μέσα από παιχνίδια με τα πρώτα γράμματα του ονόματός τους, τα παιδιά θα προσεγγίσουν την αντιστοίχιση φωνήματος – γραφήματος και θα αρχίσουν να αναγνωρίζουν τα αρχικά γράμματα των φίλων τους μέσα στην ομάδα, αναζητώντας και άλλες λέξεις και αντικείμενα που ξεκινούν από το ίδιο γράμμα!

Ο κήπος και οι αναζητήσεις του σαλιγκαριού θα μας δώσουν αφορμή να μελετήσουμε και τα καιρικά φαινόμενα που αλλάζουν όλο και πιο έντονα. Η γωνιά παρατήρησης των θησαυρών του κήπου θα εμπλουτιστεί και με εργαλεία παρατήρησης του καιρού!

Στην λασποκουζίνα του κήπου, οι συνταγές δεν σταματούν!… Και φυσικά για κάθε πετυχημένη συνταγή θα χρειαστεί ακρίβεια στις ποσότητες…Έτσι η επισκευή της ζυγαριάς και η καθημερινή της χρήση θα μας φέρει σε επαφή με την έννοια του βάρους και τη μέτρηση των υλικών.

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου και η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου, θα μας δώσουν τροφή για σκέψη και πολλές κουβέντες… Μια εβδομάδα αφιερωμένη στα δικαιώματα των ανθρώπων, την διασφάλισή τους, τη δημιουργία ενός υγιούς περιβάλλοντος σε κάθε κοινωνική ομάδα και χώρο όπου συμμετέχουν τα παιδιά…

Και πως ζουν τα παιδιά στις άλλες χώρες; Τι διαφορετικές γεύσεις προτείνουν; Πως ακούγεται η γλώσσα που μιλούν; Τι μουσική χορεύουν, και τι τραγούδια τους λέει η μαμά τους για να κοιμηθούν;…

Γεμάτος αναζητήσεις ο Νοέμβρης!.

 

 

 

Καλό μήνα!

Οι νηπιαγωγοί,

Μελίνα Καράμπαμπα & Ηρώ Μηλιώνη

 

 

Ομάδα προνηπίων κ. Κέλλυς: Ο Οκτώβριος έφτασε στο τέλος του και η έρευνά μας για τα φύλλα ολοκληρώνεται σιγά σιγά. Μέσα από τον αναστοχασμό και την αξιολόγηση της «διαδρομής» που θα κάνουμε μαζί με τα παιδιά θα δούμε αν απαντήθηκαν τα ερωτήματα που είχαμε θέσει ή και αν μας απασχολεί κάτι ακόμη γύρω από τη θεματική αυτή. Καλωσορίζουμε λοιπόν τον Νοέμβριο, φορώντας τα μπουφάν μας πλέον στον κήπο.. Παρατηρούμε ότι ο καιρός αλλάζει, το νερό στο ρυάκι είναι πιο κρύο, ο αέρας που φυσάει μας παγώνει το πρόσωπο.. Προσαρμοζόμαστε στις νέες καιρικές συνθήκες, όπως προσαρμόζεται και η φύση, όπως τα δέντρα που ρίχνουν τα φύλλα τους για να κρατήσουν την υγρασία στο εσωτερικό τους… Με αφορμή την ταΐστρα πουλιών που έφερε ο Δημήτρης στο σχολείο, τα παιδιά προσπαθούν να βοηθήσουν τους μικρούς ιπτάμενους φίλους τους.. Άραγε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τα πουλιά αυτήν την εποχή; Τι μπορεί να χρειάζονται; Και γιατί ταξιδεύουν; Μια εξερεύνηση στη ρεματιά του Χαλανδρίου μπορεί να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε τα πουλιά που ζουν εκεί και να μας δώσει ιδέες για το πώς ζουν ή για το τι μπορεί να έχουν ανάγκη… Πώς καταφέρνουν και πετούν χωρίς να πέφτουν; Μέσα από πειραματικές διαδικασίες και δοκιμές θα έρθουμε σε επαφή με τις έννοιες της βαρύτητας και της δυναμικής του αέρα. Παράλληλα θα ξεκινήσουμε να οργανώνουμε το μαγαζάκι του κήπου μας – θα βρούμε τα προϊόντα που θα πουλάει, θα γράψουμε τα ονόματά τους, θα συναποφασίσουμε το όνομα του μαγαζιού και θα συνεργαστούμε με την ομάδα του Νηπιαγωγείου για τα χρήματα και τις τιμές των προϊόντων. Τέλος, με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου και την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, θα αναρωτηθούμε για τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου. Μέσα από παραμύθια, προσωπικές αφηγήσεις, κουκλοθέατρο, περιοδικά εποχής θα προσεγγίσουμε τα ιστορικά γεγονότα και θα αναρωτηθούμε για τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων και ιδιαίτερα των παιδιών. Τι μπορεί να χρειάζεται ένα παιδί που ζει σε μια μακρινή και πολύ διαφορετική χώρα; Τι χρειαζόμαστε εμείς για να ζούμε καλά και να είμαστε χαρούμενοι;

 

 

Καλό μας μήνα.

Οι νηπιαγωγοί,

Κέλλυ Μπαξεβανάκη & Ηρώ Μηλιώνη

 

 

 

Ομάδα Νηπιαγωγείου: Τον Οκτώβρη η οργάνωση για την άσκηση σεισμού κινητοποίησε τα παιδιά που προβληματίστηκαν με το φαινόμενο αυτό.

«Γιατί γίνεται σεισμός;»

«Πώς δημιουργείται;»

«Πώς το καταλαβαίνουμε;»

Μέσα από την αναζήτηση σε βιβλία και υπολογιστή, πειράματα και πειραματισμούς με την αξιοποίηση του STEAM, μουσικά και κινητικά παιχνίδια με το σώμα, τα παιδιά προσπάθησαν να απαντήσουν στους προβληματισμούς που είχαν προκύψει. Εξέφρασαν τις ιδέες τους στην ομάδα, έκαναν υποθέσεις και εξοικειώθηκαν με τον εντοπισμό χρήσιμων στοιχείων σε βιβλία πληροφοριών, έκαναν προβλέψεις, συνεργάστηκαν σε ομάδες και δοκίμασαν την αντοχή των κατασκευών τους μέσα από πειράματα.

Οι διαδρομές, ξεκινώντας από τη διαδρομή των φύλλων προς τη γη, από το σχολείο στο ΕΜΣΤ αλλά και από το σχολείο στο σπίτι τράβηξαν το ενδιαφέρον και αποτελούν αντικείμενο συζητήσεων και προβληματισμών μεταξύ των παιδιών. Με αφετηρία την καθημερινή διαδρομή των παιδιών από το σπίτι προς το σχολείο…

Τι συναντούν στη διαδρομή αυτή;

Πως περνούν το χρόνο τους μέχρι να φτάσουν στο σχολείο;

Με ποιον έρχονται;

Πόση ώρα διαρκεί;

Με ποιο τρόπο έρχονται;

Με εργαλείο τους χάρτες τα παιδιά θα προσεγγίσουν χωρικές και χρονικές έννοιες, θα κάνουν υποθέσεις και θα αποτυπώσουν τις ιδέες τους για τον περιβάλλοντα χώρο, θα προτείνουν και θα σχεδιάσουν τις δικές τους διαδρομές μέσα και έξω από το σχολείο

Ακόμη, τον Νοέμβρη είναι και η επέτειος του Πολυτεχνείου. Τι έχετε ακούσει για αυτή την ημέρα; Γιατί την ονομάζουμε έτσι; Μέσα από τη 17 Νοέμβρη αλλά και την Παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων του παιδιού θα προσεγγίσουμε την έννοια του δικαιώματος. Ποια δικαιώματα δεν γίνονταν τότε σεβαστά; Γιατί πιστεύετε πως χρειάζεται να υπάρχουν αυτά; Ποια δικαιώματα πιστεύετε πως χρειάζεται να έχουν όλα τα παιδιά; Γιατί νομίζετε πως έχουμε μια μέρα για τα δικαιώματα των παιδιών;

Μείνετε συντονισμένοι και αναμένετε να σας αποκαλύψουμε τις διαδρομές μας!!!

 

Καλό μήνα σε όλους μας

Οι νηπιαγωγοί,

                            Νότα Κωστούρου και Μαρίνα Μπουρτούλη

 

 

Αγγλικά- Μουσική- Εικαστικά

 

Δραστηριότητες στα Αγγλικά

 

Τον Νοέμβριο θα ασχοληθούμε με τη φύση και τον καιρό. Θα μάθουμε το λεξιλόγιο μας, βγαίνοντας στον κήπο, παρατηρώντας τη φύση. The sky is blue! Grass is green! 

What’s the weather like? It’s sunny today! 

Ακόμη θα δοκιμάσουμε animal yoga (butterfly pose, frog pose etc)! Θα παίξουμε κινητικά παιχνίδια και θα διαβάσουμε το βιβλίο “The leaf thief” που  θα μας δώσει το τέλειο έναυσμα για παιχνίδια ρόλων. 

 

 

Καλό μήνα! 

Η δασκάλα των αγγλικών,

Χαρά Μαλτέζου

 

 

Δραστηριότητες στη μουσική

 

Ομάδα κ. Κέλλυς: Αυτόν τον μήνα, με την ομάδα των προνηπίων θα ασχοληθούμε με το τονικό ύψος, το ηχόχρωμα και την δυναμική του ήχου. Με εργαλεία τα στοιχεία αυτά του ήχου και τις ενεργητικές ακροάσεις, θα παρατηρήσουμε τις μεταβολές του ήχου ανάλογα με την ενορχήστρωση και τον αριθμό των οργάνων που παίζουν , τον ηχητικό όγκο και την ένταση.

 

Ομάδα κ. Μελίνας: Με την ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνας , τον Νοέμβριο θα κινηθούμε στα πλαίσια της δημιουργίας αυτοσχεδιαστικών ρυθμικών μοτίβων και απεικόνισης αυτών πάνω στο χαρτί. Με σημείο αναφοράς την συναισθηματική αγωγή και τα συναισθήματα που δούλεψε η ομάδα, αυτά τα ρυθμικά μοτίβα θα αποτελέσουν την μουσική-ηχητική επένδυση σε μικρές ιστορίες και ένα ερέθισμα για να κάνουμε με την ομάδα μια πρώτη γνωριμία με τις ρυθμικές αξίες. .

 

Ομάδα κ. Νότας: Μιας και ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της ελιάς, με την ομάδα των νηπίων θα ασχοληθούμε με τους μύθους, τα παραμύθια, τις ιστορίες και τα τραγούδια καθώς και τα έθιμα του τόπου μας που αφορούν την ελιά. Θα ακούσουμε και θα μάθουμε τραγούδια που λέγανε παλιά στο μάζεμα της ελιάς, θα αυτοσχεδιάσουμε μουσικά πάνω στις ιστορίες και τα παραμύθια  και τέλος θα φτιάξουμε ένα δικό μας τραγούδι που θα μιλάει για αυτό το πολύτιμο δέντρο.

 

Καλό μήνα

Ο δάσκαλος της μουσικής,

Γιώργος Σίνος

 

Δραστηριότητες στα Εικαστικά

 

Με την ομάδα του Νηπιαγωγείου θα παρατηρήσουμε τη διαφορετικότητα και τις αλλαγές στη φύση και το περιβάλλον μέσα από τα έργα των καλλιτεχνών Braque και Paul Κlee! Θα αποδώσουμε ποικίλες χρωματικές αλλαγές και αντιθέσεις και θα πειραματιστούμε με μικτές τεχνικές σε μεγάλα μεγέθη χαρτιών… όπως οι καλλιτέχνες. Θα δουλέψουμε με κολάζ, ζωγραφική και χάραξη σε παστέλ.

Με την ομάδα των προνηπίων της κ. Μελίνας θα παρατηρήσουμε στον προτζέκτορα εικόνες από τη φύση… τα έντομα, τα δέντρα, τα φύλλα. Τι συμβαίνει πάνω και κάτω από τη γη; Θα το αποδώσουμε με τις τεχνικές της μονοτυπίας και της χάραξης σε παστέλ δουλεύοντας τις διαφορετικές γραμμές και τα σχήματα με έμπνευσή μας το περιβάλλον.

Με την ομάδα των προνηπίων της κ. Κέλλυς θα κάνουμε ένα «ζουμ» στα φύλλα, στο χώμα και στα δέντρα. Με τη βοήθεια του προτζέκτορα και της φωτογραφικής μηχανής θα παρατηρήσουμε τα διαφορετικά είδη γραμμών και τα ποικίλα μεγέθη και χρώματα που συναντούμε στη φύση. Τα παιδιά θα φτιάξουν τη δική τους εικαστική σύνθεση με την τεχνική του φροτάζ, του κολάζ και του τυπώματος.

 

Καλό μήνα!

Η δασκάλα των εικαστικών,

Ναταλία Φραγκαθούλα

 

 

 

Μεσημεριανά και απογευματινά εργαστήρια για το Νηπιαγωγείο και το Προνήπιο.

 

Κάθε μέρα στο Νηπιαγωγείο 14:30- 16:00 θα πραγματοποιούνται μεσημεριανά εργαστήρια για τα παιδιά που βρίσκονται στο σχολείο εκείνες τις ώρες.

 

Αναλυτικά για το κάθε εργαστήρι:

 

Εργαστήρι κατασκευής κούκλας με την κ. Κέλλυ για το Νηπιαγωγείο κάθε Παρασκευή και για τα προνήπια κάθε Δευτέρα: Αυτόν τον μήνα θα πειραματιστούμε με περισσότερα υλικά.. Πώς ένα χαρτί μπορεί να μεταμορφωθεί σε κούκλα; Και πώς ένα άχρηστο υλικό μπορεί να πάρει μορφή και να ζωντανέψει; Με ανακυκλώσιμα υλικά θα δημιουργήσουμε κούκλες που θα μας πουν τις ιστορίες τους… Από που ήρθε ένα πλαστικό ποτήρι ή ένα ντενεκεδάκι; Που θα ταξιδέψει και ποιους θα συναντήσει στο δρόμο του;

Εργαστήρι Χορού με την κ. Μελίνα για το Νηπιαγωγείο κάθε Πέμπτη και για τα προνήπια κάθε Τετάρτη: Μέσα από τις ασκήσεις για το ζέσταμα και την ενδυνάμωση, βασιζόμενες στην τεχνική barre a terre, τα παιδιά προσεγγίζουν την φροντίδα του σώματός τους και τη σωστή στάση του χωρίς να καταπονείται στο χορό και την έντονη άσκηση. Μέσα από διαφορετικούς ρυθμούς αυτό το μήνα θα προσεγγίσουμε διαφορετικές κουλτούρες και παιχνίδια ρυθμού από διαφορετικά σημεία του κόσμου.

 

Εργαστήρι Εκπαιδευτικού Δράματος με την κ. Μελίνα για το Νηπιαγωγείο κάθε Πέμπτη και για τα προνήπια κάθε Τετάρτη:

Η ιστορία μας εκτυλίσσεται και τα παιδιά ανακαλύπτουν πολλά πράγματα, μπαίνοντας μέσα στην ιστορία, δοκιμάζοντας ρόλους, ακούγοντας ο ένας τον άλλο, μοιράζοντας απόψεις και εμπειρίες!… Επεξεργάζονται τις εικόνες της ιστορίας, αυτές που μόνο αν κοιτάξεις πολύ προσεκτικά μπορείς να δεις… Και έτσι το κορίτσι της ιστορίας σιγά σιγά βρίσκει έναν δρόμο πολύ ενδιαφέρον και χρωματιστό… “μπαίνοντας στα παπούτσια των άλλων”!

 

Εργαστήρι Stop Motion Video, μια φορά το μήνα για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου: Η πρώτη ταινία της Ομάδας Stop Motion ήδη έκανε την πρεμιέρα της μέσα στον Οκτώβρη!

Τα παιδιά δημιούργησαν περιεχόμενο απλά ζωγραφίζοντας και κόβοντας χαρτί, κάνοντάς το να κινείται μαγικά στην κάμερα! Αφού λοιπόν

πήραμε την πρώτη γεύση από το cutout animation, αυτό το μήνα θα δοκιμάσουμε να δημιουργήσουμε μια ταινία μικρού μήκους με

φιγούρες lego και playmobil! Αυτή τη φορά τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή και με το μοντάζ της ταινίας, επιχειρώντας να προσθέσουμε αρχεία ήχου στην ιστορία μας!

 

Εργαστήριο παιδικού βιβλίου με τη κ. Μαρίνα για το Νηπιαγωγείο κάθε Δευτέρα και για τα προνήπια κάθε Τρίτη.: Το Νοέμβρη, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, μέσα από τις ιστορίες θα προσεγγίσουμε βιωματικά την έννοια του δικαιώματος, της διαφορετικότητας, της συμπερίληψης…
Τα παιδιά θα μπουν στη θέση των ηρώων και θα προσπαθήσουν να δώσουν «λύσεις» συνεχίζοντας και δίνοντας τέλος τα ίδια τις ιστορίες!

 

Εικαστικά με τη κ. Ναταλία για το Νηπιαγωγείο κάθε Τρίτη και για τα Προνήπια κάθε Πέμπτη: Με έμπνευσή μας τα παράξενα τοπία του David Hockney θα ζωγραφίσουμε τα δικά μας χρωματιστά τοπία δουλεύοντας τις έννοιες του χώρου και των διαφορετικών μεγεθών στη ζωγραφική. Τα παιδιά θα πειραματιστούν με ποικίλες υφές και υλικά δημιουργώντας διαφορετικές συνθέσεις με αφορμή τα έργα του καλλιτέχνη.

Εργαστήρι Παιχνιδιών Κίνησης, Σκέψης, Κρίσης με την κ.Ηρώ για το Νηπιαγωγείο κάθε Παρασκευή και για τα Προνήπια κάθε Δευτέρα:
Ήρθε κι ο Νοέμβρης! Μπορεί τα ρολόγια μας να πήγαν μία ώρα πίσω, αλλά η ώρα του εργαστηρίου μας παραμένει η ίδια. 
 Όπως οι δείκτες ενός ρολογιού κινούνται κυκλικά μέσα σε αυτό, έτσι κι εμείς, αυτό το μήνα, θα έρθουμε σε επαφή με παιχνίδια που αφορούν την έννοια του “κύκλου”. 
Θα παίξουμε καθιστοί/ες και όρθιοι/ες σε κύκλους μικρούς και μεγάλους, προσπαθώντας να έρθουμε σε επαφή με έννοιες όπως η ένταξη, η ισότητα και η συνεργασία. 
Τικ τοκ, τικ τοκ…! 

 

 



 

Εκδρομές-Επισκέψεις

 

Την Τρίτη 2/11 η ομάδα της Μελίνας και Τετάρτη 3/11 η ομάδα της Κέλλυς θα επισκεφθούν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Τα παιδιά θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τις παρακάτω θεματικές ενότητες: Φυτά – έντομα, τα ζώα της θάλασσας και του γλυκού νερού, Σπονδυλόζωα,

Εισιτήριο: 5 ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

 

 

Την Πέμπτη 4/11 η ομάδα του Νηπιαγωγείου θα επισκεφθεί

το Μουσείο Παιδικής Τέχνης για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα ‘’Το δικαίωμα να είσαι παιδί.’’ Τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού, να κατανοήσουν τα δικαιώματά τους, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα παραβίασης των δικαιωμάτων,

να μάθουν με ποιο τρόπο μπορούν να υπερασπίζονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους για τον εαυτό τους αλλά και για τους άλλους,

να πληροφορηθούν για τους φορείς που προστατεύουν τα δικαιώματά τους,

να κατανοήσουν ότι έκτος από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις,

να διαχωρίσουν την έννοια «δικαίωμα» από την έννοια «επιθυμία»,

να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της συμμετοχής, της δράσης και της συνεργασίας, να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων, να αντιληφθούν ότι η τέχνη βοηθάει να εκφράσουμε προσωπικές ιδέες και απόψεις,

να δημιουργήσουν το δικό τους έργο με θέμα τα δικαιώματά τους.

Εισιτήριο: 6 ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

 

Την Δευτέρα 8/11 το πρωί στο σχολείο όλα τα παιδιά θα παρακολουθήσουν την παράσταση ‘’Ο κύριος Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων’’. Τι θα συμβεί όταν ο κύριος ΚΙΧ αποφασίσει να εγκαταλείψει την πόλη της Φασαρίας, ακολουθώντας την καρδιά του; Μια φυλακισμένη πριγκίπισσα, ένας τρομερός Μουσικόδοντας και ένα μυστικό κουτί που πρέπει να γεμίσει με ξεχασμένους ήχους, ωθούν τον κύριο ΚΙΧ και τα παιδιά σε μια μαγική περιπέτεια!

H ευρηματική αυτή παράσταση μαθαίνει τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα διαφορετικά μουσικά ηχοχρώματα και τα ωθεί να πλάσουν με τη φαντασία τους την εικόνα που κρύβεται πίσω από κάθε ήχο. Τα παιδιά εντυπωσιάζονται και συμμετέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου ενεργά, απαντώντας σε ερωτήσεις,  αναγνωρίζοντας ήχους, και συμβουλεύοντας τον κύριο ΚΙΧ πώς να μαγέψει τον φοβερό δράκο Μουσικόδοντα! 

Εισιτήριο: 8 ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

 

Την Τετάρτη 10/11 η ομάδα της Κέλλυς θα επισκεφθούν την Ρεματιά Χαλανδρίου στα πλαίσια του προτζεκ τους για τα φύλλα και τα πουλιά.

 

Την Δευτέρα 22/11 το πρωί στο σχολείο θα πραγματοποιηθεί αφήγηση του παραμυθιού ‘’Το αστερόπαιδο’’ του Όσκαρ Ουάιλντ με ζωντανή μουσική και θεατρικό παιχνίδι. Μια χιονισμένη νύχτα, ένα αστέρι πέφτει στη γη. Ένας ξυλοκόπος βρίσκει ένα μωρό, τυλιγμένο σε ολόχρυσο μανδύα. Το Αστερόπαιδο μεγαλώνει με αγάπη και τρυφερότητα, ενώ όλο το χωριό θαυμάζει την ομορφιά του. Η εμφάνιση και η καταγωγή του, όμως, το κάνουν εγωιστή.

«Είμαι παιδί των αστεριών έχω μεγάλη χάρη», περηφανεύεται και συμπεριφέρεται άσχημα, ακόμα και στους πιο αδύναμους.

Η μεταμόρφωσή του έρχεται μέσα από μια ακραία περιπέτεια, όπου το πανέμορφο, μα δύστροπο παιδί, ανακαλύπτει τη χαρά, που βρίσκεται στην καρδιά που συναισθάνεται, αγαπά και προσφέρει.

Ένα παραμύθι για την πραγματική ομορφιά, που κάνει τον κόσμο πιο φωτεινό για όλους μας.

Εισιτήριο: 8 ευρώ. (Το πόσο του εισιτηρίου να κατατεθεί με το ποσό του επόμενου μήνα.)

 

Την Τρίτη 23/11 η ομάδα της Μελίνας θα επισκεφθούν την Ρεματιά Χαλανδρίου στα πλαίσια του προτζεκ τους για τα σαλιγκάρια.

 

 

Προσέλευση

Είναι πολύ σημαντικό για μας, αλλά κυρίως για τα παιδιά, να είναι εδώ έγκαιρα

για να τρώνε το πρωινό τους με την ομάδα τους, αλλά και να συμμετέχουν

στο ξεκίνημα της ημέρας που κάνει κάθε πρωί η ομάδα τους.

Για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου & των Προνηπίων, μέχρι τις 8:30. Η ώρα προσέλευσης πρέπει να τηρείται αυστηρά.